Robin Mobile sluit verkoopovereenkomst met PostNL

Mobiele provider Robin Mobile heeft een overeenkomst gesloten met PostNL, ’s lands grootste postbezorger met meer dan 2.000 PostNL Postkantoren, voor de exclusieve verkoop van haar SIM-only pakket. PostNL start vandaag met de landelijke verkoop van de Robin Mobile SIM-packs op alle Postkantoren door heel Nederland. Dankzij de overeenkomst kunnen nieuwe Robin Mobile klanten voortaan kiezen tussen het online bestellen of het direct aanschaffen van hun SIM-kaart bij een PostNL Postkantoor in de buurt. Klanten kunnen hierdoor een dag sneller over hun SIM-kaart beschikken en deze gelijk online activeren voor gebruik.
Strategische zet
Sim-only van Robin Mobile was tot nu toe alleen online te verkrijgen en de overeenkomst is een belangrijke strategische zet voor de provider, die hiermee zijn zichtbaarheid en de beschikbaarheid van zijn producten enorm vergroot. “We kregen steeds vaker de vraag of het SIM-only product ook in de winkel beschikbaar was,” zegt Wilfred Rottier, oprichter van Robin Mobile. “We kunnen onze klanten nu het gemak van het PostNL Postkantoor gaan bieden. PostNL Postkantoren zijn altijd in de buurt en zitten op handige plekken, van bouwmarkten, boekhandels tot supermarkten. Onze klanten hoeven dus niet meer op de bezorging van hun SIM-kaart te wachten, maar kunnen gelijk aan de slag. Daarbij is het natuurlijk erg gunstig voor Robin Mobile dat een grote landelijke organisatie als PostNL zijn vertrouwen in ons uitspreekt met deze overeenkomst.”
Meteen klaar voor gebruik
Wie nu een Sim-only abonnement wil, kan simpelweg naar één van de PostNL Postkantoren om de SIM-pack aan te schaffen. Met de SIM-kaart, die voor elke telefoon geschikt is, kan de klant thuis op zijn gemak het gewenste Robin Mobile product kiezen. “Zowel particulieren als zakelijke klanten kunnen de SIM-kaart direct koppelen aan het gewenste product,” stelt Rottier. “Er zijn verder geen handelingen vereist, die normaal gesproken wel nodig zijn bij het afsluiten van een abonnement, zoals een kredietcheck, het overleggen van een paspoort of het verifiëren van de bankgegevens.” Dit verkoopmodel is uniek voor de snelgroeiende SIM-only markt in Nederland.
Exclusief
Dat PostNL er voor kiest om de SIM-pack van Robin Mobile te verkopen, heeft volgens Rottier te maken met het feit dat de propositie van Robin Mobile uniek is in Nederland. “Er is geen andere mobiele provider die een dergelijk SIM-only product als het onze aanbiedt, waarbij je niet vastzit aan een contract en waarmee je onbeperkt belminuten, SMS’jes en MB’s kunt gebruiken voor een vast bedrag per maand. Omdat het een Sim-only product is dat verder geen ingewikkelde uitleg nodig heeft, hoeft PostNL haar medewerkers bovendien niet uitgebreid te trainen. De klant selecteert namelijk thuis pas op zijn gemak het product dat hij wil gaan gebruiken.”
###
Over PostNL
PostNL is de vindingrijke partner in de wereld van verzenden en ontvangen. Dat zijn zij al 200 jaar. Ze zijn in de eerste plaats actief op het gebied van post, pakketten en e-commerce, maar bieden ook diensten aan op het gebied van data- en documentmanagement, direct marketing en fulfilment. Buiten Nederland is PostNL actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, België en Luxemburg. Bij PostNL werken in totaal ongeveer 66.000 mensen. In 2012 bedroeg de omzet bijna € 4,3 miljard.
Over Robin Mobile
Robin Mobile is de eerste en enige mobiele aanbieder die echt onbeperkt aanbiedt. Waar alle andere mobiele aanbieders beperkingen opleggen, biedt Robin Mobile de vrijheid om voor één vast bedrag per maand onbeperkt Belminuten, SMS’jes en MB’s te gebruiken. Het aanbod van Robin Mobile is transparant en eenvoudig. Geen moeilijke keuzes over geschikte bundels of abonnementsvormen. Bij Robin Mobile koop je geen bundels en sluit je ook geen abonnement af voor langere tijd. Meer informatie is te vinden op: www.robinmobile.nl en facebook.com/RobinMobileNL.
inMobileNL.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.