Deel dit artikel
-

IKEA meest genoemde merk op social in september

Een persiflage van Apples commercials zorgt ervoor dat IKEA in september het meest genoemde merk op social media was.

Dat komt naar voren in de social media reclame monitor van onderzoeker Multiscope met Momentum.

IKEA’s commercial over de ‘BookBook’ (de nieuwe catalogus) raakt bij een groot publiek de humorsnaar, wat tot veel vermelding op Twitter en Facebook leidt. Twaalf miljoen internetters, waaronder dus ook veel Nederlandser, zagen deze commercial:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Na een unboxing blijkt de catalogus ook redelijk te slagen voor de buigtest:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

De andere veelgenoemde merken in het onderzoek van Multiscope zijn:

De reden dat Apple toch hoog in het lijstje staat, is dat het merk vaak wordt genoemd in de boeggolf van vermeldingen over andere merken. “In berichten met betrekking tot de viral van IKEA, maar ook in berichten over Samsung en diverse telecomproviders.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond