Industry Wire

Geplaatst door Outbrain

Outbrain Academy breidt aanbod uit met gratis cursus Performance Marketing

Amsterdam, 2 mei 2023Outbrain Inc., een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, maakt bekend dat de Outbrain Academy is gestart met het aanbieden van een nieuwe cursus Performance Marketing.

Native advertising is een advertentieformaat dat overeenkomt met de look, feel en functie van de mediaomgeving waarin het verschijnt. In vergelijking met andere vormen van reclame die juist proberen op te vallen en aandacht af te dwingen, is native advertising precies het tegenovergestelde en sluit naadloos aan bij zijn omgeving. Deze aanpak, die kan worden gezien als ‘pull marketing’, zorgt voor een hoger user engagement, waardoor de impact van de campagne uiteindelijk wordt vergroot.

In het nieuwe cursusprogramma “Unlocking Performance with Native” leren cursisten in 4 modules hoe ze een performance campagne opzetten en succesvol uitvoeren. De voordelen van het diversifiëren van de mediamix en best practices om creatives te maken en campagneprestaties te verbeteren.

De cursus is bedoeld voor marketeers en mediaplanners die op zoek zijn naar praktische kennis en inzichten om hun ROAS en bedrijfsresultaten te verbeteren door middel van goed doordachte reclamecampagnes, ook op het open web. Deelnemers kunnen de cursus online en on-demand via de Outbrain Academy volgen. Inmiddels hebben al meer dan 7.000 cursisten de native advertising training bij het opleidingsinstituut van Outbrain gevolgd.

 

Op dit moment is er in Nederland sprake van een schrijnend tekort aan marketingpersoneel[1]. Veel bedrijven zijn actief in het digitale domein en juist op dat vakgebied zijn er veel professionals nodig. Tegenover elke sollicitant staan vier tot vijf vacatures. De verwachting is dat de schaarste de komende jaren nog extremer gaat worden en dat ook de vraag naar personeel met verstand van native advertising zal toenemen.

Ernst Dirkzwager, Head of Sales Outbrain Benelux: ”We zien vanuit het bedrijfsleven een stijgende vraag naar marketingprofessionals met verstand van native advertising. Daarom heeft Outbrain besloten, na succesvolle Academies over de hele wereld, zijn kennis en expertise samen te brengen in een nieuw on-demand programma over dit specifieke onderwerp”.

Wie meer wil weten over de mogelijkheden van cursus native advertising, kan via deze link meer informatie verkrijgen.

[1] https://www.rivierenlandbusiness.nl/lees-meer/nieuws/25683/Tekort-aan-marketingprofessionals-groeit-1-op-de-3-bedrijven-verliest-marketingtalent-aan-concurrent#

 

###

 

Over Outbrain

Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie maakt 10 miljard dagelijkse aanbevelingen aan consumenten mogelijk in meer dan 7.000 online omgevingen en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om hun bedrijf te laten groeien. Outbrain is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in New York met kantoren in 17 steden over de hele wereld.

Meer info op: www.outbrain.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht