Industry Wire

Geplaatst door Fruitz

Fruitz vergroot zichtbaarheid met out-of-home campagne en sponsoring zomerfestivals

AMSTERDAM, 23 mei 2023 — Datingapp Fruitz vergroot hun zichtbaarheid onder de jongvolwassen doelgroep met een grote out-of-home campagne in Amsterdam en Rotterdam. In de campagne, die vanaf vandaag te zien is, staat één van de kernfunctionaliteiten van de app centraal: open en eerlijk vertellen naar welk soort relatie je zoekt. Daarnaast gaat het merk een samenwerking aan met het drukbezochte Amsterdam Open Air-festival, nadat het eerder deze maand het studentenfestival Coupe des Templiers sponsorde.

Met de out-of-home campagne wil Fruitz Amsterdamse en Rotterdamse jongvolwassenen kennis laten maken met de app en hun speelse manier van dating. De datingapp, dat zich focust op Gen-Z, viert diversiteit en inclusie en vecht tegen stigma’s rondom casual dating — met name voor vrouwen. Dit thema staat dan ook centraal in deze nieuwe campagne, waarmee Fruitz voornamelijk vrouwen wil aanmoedigen om eerlijk uit te komen voor het soort relatie dat zij zoeken. De uitingen zijn vanaf vandaag te zien op diverse locaties door de hoofd- en havenstad, met in het bijzonder op Nederland’s grootste digitale billboard nabij Rotterdam Centraal. De campagne wordt afgesloten met een uiting op het digitale billboard nabij het Amsterdamse Rembrandtplein, welke vanaf 12 juni te zien is.

Part(y)ner
Naast de out-of-home campagne, is Fruitz zichtbaar aanwezig tijdens het populaire Amsterdam Open Air Festival in het Gaasperpark. In het eerste weekend van juni staat het merk er met een grote foto-activatie: een Fruitz-supermarkt waar bezoekers leuke foto’s kunnen schieten voor hun nieuwe Fruitz profielfoto. De ‘supermarkt’ heeft een kleurrijk decor, en heeft diverse hoekjes waar de festivalgangers vrolijke selfies kunnen maken. De samenwerking met het festival komt voort uit gedeelde kernwaarden: open-mindedness, veilige seks en plezier voor iedereen.

Het is de tweede samenwerking met een zomerfestival in korte tijd. Eerder deze maand sponsorde Fruitz het studentenfestival Coupe des Templiers. Rondom het hoofdpodium waren diverse branded uitingen te zien en unieke verzamelpunten gecreëerd waar bezoekers elkaar konden treffen. Daarnaast werden aan het einde van de avond Fruitz-branded strandballen in het publiek gegooid rondom het mainstage.

Tanita Mierau, Country Manager Nederland/België/Zwitserland vertelt: “Om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten in Nederland, hebben we voor de out-of-home campagne gekozen voor opvallende billboards op drukke uitgaans- en openbaar vervoersplekken in Amsterdam en Rotterdam. Daarnaast zijn festivals natuurlijk dé plek om met onze doelgroep in contact te komen. We zijn dan ook enorm enthousiast over de samenwerkingen met Amsterdam Open Air en Coupe des Templiers. Door middel van deze activaties tijdens deze evenementen, krijgen mensen de kans om Fruitz en onze waarden wat beter te leren kennen. Wat ons betreft wordt dit echt ‘the summer of love’.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht