Crystal Clear: nieuwe campagne, nieuw bureau

Crystal Clear heeft een nieuwe campagne. Een eerste uitwerking van de nieuwe positionering en het resultaat van de kersverse samenwerking met Being There dat eerder dit jaar de pitch won.
De nieuwe campagne draait om het verfrissende effect van een Crystal Clear moment, met als thema: Alles is weer Crystal Clear. Met de campagne is door Tambr ook een nieuwe Sonic Brand identity ontwikkeld.
In de communicatie wordt gespeeld met het idee dat je aan lichaamshouding kunt zien dat het hoofd er weer helemaal bij is. Hoe een glas wordt neergezet, een koelkast met een zwiep dicht gaat en vingers worden gestrekt. Je ziet het aan alles. Die is er weer helemaal bij.
De campagne komt voort uit het inzicht dat iedereen alsmaar ‘aan’ staat en het juist op die momenten van dagelijkse drukte terwijl het juist belangrijk is om op die momenten even stil te staan, zodat je weer met een heldere blik vooruit kan. Dit inzicht sluit aan bij de helderheid en verfrissing van Crystal Clear: door even stil te staan en een klein pauzemoment te pakken in de dagelijkse overload zie je vaak alles weer helder voor ogen, alles is weer Crystal Clear.
“Binnen het frisse alcoholvrije dranken zie je steeds meer ‘blurring’ tussen segmenten en merken. Dat maakt het extra belangrijk om je op merkniveau te onderscheiden. Dat doen we met deze nieuwe campagne die bijdraagt aan het top of mind maken van het merk en de brand equity versterkt om zo een relevante positie in het hoofd en hart van de consument te veroveren” aldus Stephan van Ee (Marketing Director bij Vrumona).
De cross-mediale campagne is te zien en horen op TV, radio, digitale kanalen (e.g. TikTok, influencers en social), maar zal ook zichtbaar zijn op de winkelvloer door heel Nederland.
Commercial:
- https://www.youtube.com/watch?v=bfSnhJ2vVlY
- https://www.dropbox.com/s/3r5ebnyto39s2nu/CRYSTAL%20CLEAR_TVC_25s_060623.mp4?dl=0
Campagne credits
Crystal Clear, Vrumona: Marieke Schoon-van der Loop, Charlotte Libaudière
Bureau: Being There
Productie: Czar, Philip de Iongh, Carolien Eversdijk
Sonic Branding: Tambr, Niels de Jong, Willemijn van Hussen, Nicky Hustinx
Edit: Annelien van Wijnbergen
Geluid: Sound Circus, Feike de Wit, Kees Kroot
Over Crystal Clear
Crystal Clear is een lekkere, verfrissende én verantwoorde frisdrank. Het bevat geen suiker en kunstmatige geur- en kleurstoffen. Door de combinatie van bronwater en een lichte fruitsmaak is het lekker verfrissend en goed doordrinkbaar.
Met 14 smaken in het portfolio én jaarlijks meer dan 30 miljoen flessen en pakken die de supermarkt verlaten, staat het inmiddels bij gemiddeld één op de vijf huishoudens in de koelkast. Een succesvol merk en dé drijver achter het gezonder maken van de categorie met de alom bekende USP: ‘1kcal per 100ml’.
Over Vrumona
Frisdrankproducent Vrumona is onderdeel van Heineken NV en richt zich sinds haar oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Sisi, Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Russell & Co, Ranja als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up en Rivella.
Gedreven door haar missie “Goed en Gezond Drinken voor Iedereen”, zet Vrumona in op het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Zo heeft Vrumona sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdranken jaarlijks met 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels 64% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 5 Kcal per 100 milliliter.
Meer informatie: www.vrumona.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.