Industry Wire

Tech Mahindra introduceert telematicaplatform voor verzekeringsmaatschappijen

Den Haag, 2 december 2014 Tech Mahindra Ltd., specialist in verbonden oplossingen voor de verbonden wereld, introduceert Usage-Based Insurance (UBI). Dit is een platform met big data- en predictive analysis-mogelijkheden voor autoverzekeraars. Hiermee kunnen zij premies aanpassen aan de daadwerkelijke gebruikspatronen van individuele automobilisten in plaats van branchegemiddelden. Met het platform is flexibel in te spelen op de toenemende eisen van verzekeringsmaatschappijen over de gehele wereld. Verwacht wordt dat deze markt aan het einde van dit decennium gegroeid is tot ruim honderd miljard dollar.

De oplossing maakt gebruik van de multiverticale engineering- en infrastructuurmogelijkheden van Tech Mahindra en AT&T. Daardoor zijn wereldwijde verzekeraars in staat hun claimkosten te verlagen met maximaal twintig procent en sommige autobezitterspremies met maximaal veertig procent. Deze Usage-Based Insurance-oplossing wordt gehost in de AT&T-cloud en is voorzien van de wereldwijde Machine-to-Machine-mogelijkheden (M2M) van AT&T.

Deze eerste introductie bestaat uit twee producten: UBI Lite en UBI Plus. UBI Plus is gedreven door big data en maakt gebruik van realtime levensechte data, waardoor de oplossing accurate informatie biedt.

“Verzekeraars over de gehele wereld zoeken steeds meer naar verzekeringsproducten op basis van telematica om zo een concurrerend, gedifferentieerd aanbod in de markt te kunnen zetten”, zegt Ravi Vasantraj, hoofd BFSI bij Tech Mahindra. “De UBI-oplossing van Tech Mahindra kan zorgen voor aanzienlijke structurele kostenbesparingen dankzij efficiëntere processen. Met onze verbonden oplossingen leveren we onze klanten in de financiële dienstverlening hoogwaardige diensten.”

“De onderhouds- en operationele kosten van een UBI zijn eveneens te verlagen. En doordat we een end-to-end service bieden, verlicht de oplossing het beheer van een afzonderlijk UBI-programma dat het resultaat is van trial-and-error-oplossingen en is ontstaan door een gebrek aan goede standaarden in de sector. Onze big data-benadering verkleint ook de terugverdientijd.”

De oplossing is onderdeel van het aanbod van de Digital Enterprise Services-unit (DES) van Tech Mahindra. Deze unit biedt innovatieve, klantgerichte diensten en oplossingen die technologie en business integreren. De unit lost de issues van vandaag de dag op, speelt in op toekomstige behoeften en creëert toekomstbestendige oplossingen met behulp van zeven technologieën: Networks, Mobility, Analytics, Cloud, Security, Social en Sensors.

Het platform is klaar voor implementatie en testen. Daarnaast is de oplossing uit te breiden met op context gebaseerde, sociale-domeinfeatures voor de nieuwe generatie verzekeraars. Met zijn aanwezigheid in meer dan 51 landen en wereldwijde verbinding dankzij AT&T presenteert Tech Mahindra zijn op telematica gebaseerde, slimme, kosteneffectieve UBI-oplossing voor verzekeraars van zowel privé- als zakelijke auto’s over de gehele wereld.

Over Tech Mahindra 
Tech Mahindra is onderdeel van de Mahindra Group die een omzet heeft van 16,7 miljard dollar en ruim 180.000 mensen in dienst heeft in meer dan honderd landen. De Group is actief in de belangrijkste markten die economische groei stimuleren en is marktleider in tractoren, bedrijfsvoertuigen, de tweedehandsautomarkt, informatietechnologie en hospitality & leisure. Tech Mahindra vertegenwoordigt de verbonden wereld: het levert innovatieve en klantgerichte informatietechnologiediensten en -oplossingen en stelt bedrijven, partners en de samenleving in staat ‘to Rise’™. Het bedrijf heeft een omzet van 2,7 miljard dollar. 83.000 professionals verdeeld over 49 landen, ondersteunen wereldwijd meer dan 560 klanten, waaronder Fortune 500-bedrijven. De Consulting-, Enterprise- en Telecom-oplossingen, platforms en herbruikbare middelen verbinden een aantal technologieën en zorgen voor concrete zakelijke waarde.

Meer informatie: www.techmahindra.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht