Industry Wire

Geplaatst door Salesforce

Organisaties benutten kracht geïntegreerde modulaire commerce-platforms om hun digitale transformatie te versnellen

msterdam, 25 oktober 2023 – Salesforce ziet steeds meer organisaties overstappen op complete, modulaire e-commerce platforms. Het softwarebedrijf sluit dit jaar meerdere nieuwe merken aan op hun e-commerce platform Commerce Cloud, waaronder Hallmark, Lucardi, Makro Kerstpakketten en anderen. Deze organisaties kiezen hiermee bewust voor versteviging van hun online aanwezigheid en versnelling van hun digitale transformatie met een compleet, geïntegreerd en modulair platform dat volledig ingericht is op groei, innovatie en een toekomst gedreven door generatieve AI.

Het is een van de doelstellingen in het beleid van de Raad van de EU dat 75% van de bedrijven in 2030 moet werken met cloudcomputingdiensten, big data en kunstmatige intelligentie. Bedrijven zetten hier vaart achter en lijken in in hun digitale transformatie een voorkeur te hebben voor een oplossing die alle technologie en klantdata integreert op één platform dat schaalbaar is, ruimte geeft aan innovatieve toepassingen zoals generatieve AI en organisaties helpt persoonlijke ervaringen te creëren via digitale kanalen.

Bjorn de Visser, Vice President Commerce Cloud Benelux bij Salesforce: “Dit jaar hebben we al meerdere mooie toonaangevende organisaties mogen verwelkomen op ons e-commerceplatform Commerce Cloud, waaronder Makro Kerstpakketten, Hoogwegt en Lucardi. Naast de composable commerce trend, waarbij best-in-class software wordt afgenomen van verschillende leveranciers, kiest het bedrijfsleven ook nog altijd voor geïntegreerde, modulaire oplossingen om het digitaliseringsmomentum aan te grijpen. Ik ben er bijzonder trots op dat dit ook wordt weerspiegeld door Gartner, die Salesforce opnieuw heeft uitgeroepen tot leider in zijn Magic Quadrant™ voor Digital Commerce.”

Hallmark

Als onderdeel van de digitale transformatie van Hallmark heeft het bedrijf een nieuw ecommerce platform ingericht op basis van Salesforce Commerce Cloud. Vanwege de relatief lage gemiddelde orderwaarde die de leverancier voor wenskaarten typeert, omvat de oplossing een op maat gemaakte ordermanagement-module. Dit biedt klanten ongeacht de omvang van hun orders een gestroomlijnde ervaring door continu inzicht in de status van hun bestelling en verzending te verstrekken en aanvullende servicemogelijkheden te bieden. Tegelijkertijd zorgt het voor verhoogde efficiëntie in onder andere de planning-, voorraad- en betalingsprocessen. Het bedrijf wil met het nieuwe platform nog beter inspelen op zijn missie om consumenten en bedrijven te inspireren hun hart te laten spreken, verbinding te maken en waardevolle relaties te versterken.

Lucardi

Juwelier Lucardi heeft de digitale transitie van het merk ingezet met de keuze voor een nieuw e-commerce platform, Salesforce B2C Commerce Cloud. Hiermee positioneert het bedrijf zich als dé omnichannel sieradenretailer van Nederland. De vernieuwde e-commerce basis zal ruimte geven aan innovatie waarbij een 360-graden-klantbeeld zorgt voor een optimale en gepersonaliseerde klantervaring.

Bram Bruijns, Chief Marketing Officer bij Lucardi: “De samenwerking met Salesforce stelt ons in staat invulling te geven aan onze omnichannelstrategie en benadrukt onze toewijding aan het verbeteren en personaliseren van de klantervaring. Ons e-commerce platform speelt hierin een centrale rol. De uitgebreide e-commerce mogelijkheden en bewezen ervaring in het ondersteunen van vergelijkbare omnichannel retailers was voor ons doorslaggevend in onze keuze. Bovendien hebben we het volste vertrouwen dat de strategische samenwerking met Salesforce niet alleen de online groei zal stimuleren, maar ook een sterke basis voor toekomstige innovatie en verdere internationale expansie is. Het is de combinatie van een bewezen partnerschap en innovatieve technologie, gebaseerd op een complete, modulaire architectuur waarmee we ons groeipad verder inzetten en onze positie versterken.”

Makro Kerstpakketten

Makro Kerstpakketten, de marktleider in eindejaarsgeschenken, zet een volgende stap in zijn digitale ontwikkeling door met Commerce Cloud de verkoop en het verwerken van orders in de kerstperiode volledig te professionaliseren. Salesforce biedt Makro Kerstpakketten de beste balans tussen een standaardfunctionaliteit, de flexibiliteit om het platform aan te passen aan de specifieke eisen van haar markt en meer focus te brengen op klantbinding

De Visser: “Retailers hebben vandaag de dag alle mogelijkheden om digitale transformatie in verschillende stadia te omarmen. Door van conventionele naar digitale activiteiten te gaan of juist vanuit een digitale bedrijfsvoering meer innovatieve technologieën zoals generatieve AI te verkennen. Een platform met aanpassingsvermogen maakt flexibiliteit in de veranderende dynamiek van de markt mogelijk. Temeer als aanpassingen door de gebruiker kunnen worden geconfigureerd, waardoor de druk op IT-resources wordt verminderd. Dit zijn precies de factoren die bijdragen aan de keuzes voor het Salesforce platform en duurzame groei van onze klanten.“

Disclaimers and attribution:

Gartner, Magic Quadrant for Digital Commerce, 21 August 2023, Mike Lowndes Et Al.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

GARTNER is a registered trademark and service mark of Gartner and Magic Quadrant is a registered trademark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht