Bedrijven verkochten tijdens Black Friday en Cyber Monday meer dan $18,6 miljard op Stripe

Tijdens de drukste winkelperiode van het jaar had Stripe’s API een uptime van 99,999%.
Meer dan 30.000 Stripe-gebruikers over de hele wereld behaalden all-time dagelijkse verkooprecords
BFCM genereerde miljoenen Stripe Billing inschrijvingen, Stripe Belastingberekeningen en Stripe Klimaatbijdragen
Meer dan 5 miljoen nieuwe Stripe Billing abonnementen werden aangemaakt van Black Friday tot Cyber Monday.
Black Friday en Cyber Monday zijn snel een wereldwijd fenomeen aan het worden, waarbij miljarden dit jaar buiten de VS zijn uitgegeven.
SAN FRANCISCO EN DUBLIN-Van Black Friday tot en met Cyber Monday (BFCM) heeft Stripe meer dan 300 miljoen transacties verwerkt met een totaal betalingsvolume van $18,6 miljard. Het was op basis van transactievolume de sterkste vierdaagse periode ooit op Stripe. Een voor iedereen toegankelijke microsite van Stripe hield deze en een dozijn andere statistieken over BFCM in real-time bij, inclusief de uptime van de API van Stripe. Tijdens deze intensieve piekperiode bleef de betrouwbaarheid van de Stripe API boven de 99,999% met een piek van 27.395 verzoeken per seconde.
De term Black Friday werd in de jaren 60 in Philadelphia bedacht om om aan te geven hoe de fysieke infrastructuur worstelde met het hoge volume van de drukte in de binnenstad aan het begin van het kerstseizoen. De manier waarop mensen winkelen is sindsdien erg veranderd. Tegenwoordig vindt bijna de helft van alle inkopen rond het weekend na Thanksgiving online plaats. Sinds 2005 wordt deze periode daarom Black Friday en Cyber Monday genoemd. De feestdagen zijn nog steeds een test voor de infrastructuur – maar nu voor de digitale financiële infrastructuur en niet zozeer voor de fysieke wegen en winkels.
In de afgelopen BFCM verwerkte Stripe een piekvolume van 93.304 transacties per minuut, terwijl de API-uptime hoger bleef dan 99,999%. Dit niveau van betrouwbaarheid zorgde ervoor dat grote bedrijven zoals Amazon, Shopify, Lightspeed en Squarespace tijdens de meest actieve winkeldagen van het jaar hun omzetpotentieel maximaal konden benutten.
“Black Friday-Cyber Monday is het drukste moment van het jaar voor Shopify-handelaren” zegt Farhan DeThawar, VP of engineering bij Shopify. “De toonaangevende uptime en prestaties van Stripe hebben bijgedragen aan miljoenen succesvolle transacties,”.
Hoewel BFCM oorspronkelijk uit de VS komt, is het nu een wereldwijd fenomeen. In het afgelopen weekend heeft Stripe meer dan een miljard transacties in GBP, EUR, CAD en AUD verwerkt en aankopen gefaciliteerd in 185 landen. De belangrijkste cross-currency aankooproutes waren die waarbij Amerikanen kochten van Canadese verkopers en die waarbij Britse consumenten kochten van winkels in de Eurozone.
“Black Friday kan voor ons een zeer stressvolle periode met hoge druk zijn”, zegt Edward Whatmore, chief digital officer bij Mountain Warehouse, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigd bedrijf en een van ’s werelds grootste verkopers van buitensportartikelen. “Het is belangrijk om een stabiel platform te hebben met een hoge uptime, dus gelukkig konden we overstappen op Stripe en al ons verkeer via het platform laten lopen. Met Stripe hoeven we ons geen zorgen te maken over betrouwbaarheid. We kunnen gerust zijn in de wetenschap dat ons platform 99,999% uptime heeft.”
“Elk jaar zijn Black Friday en Cyber Monday onmisbare evenementen voor ons als e-commerce professionals,” zegt Jean-Cédric Costa, CIO bij La Redoute, de Franse multichannel retailer. “We zien elk jaar een piek in aankopen in alle landen waar we actief zijn. Het hebben van een betrouwbare betalingspartner als Stripe is de sleutel tot het kunnen managen van deze enorme volumes, en we zijn erg blij met de zakelijke ondersteuning die we van hen krijgen.”
Het transactievolume tijdens BFCM is op Stripe in de afgelopen tien jaar met verdriehonderdvoudigd. Stripe’s BFCM-microsite hield het recordvolume van dit jaar in real-time bij, samen met statistieken voor de prestaties van een reeks Stripe-producten. In totaal werden er tijdens BFCM:
meer dan 5,4 miljoen abonnementen aangemaakt met Stripe Billing. Dit betekent dat veel bedrijven op Stripe zullen profiteren van terugkerende inkomsten uit abonnementen, lang nadat BFCM voorbij is.
meer dan 250.000 Stripe Climate bijdragen gedaan. Deze donaties ondersteunen direct de verwijdering van koolstof uit de atmosfeer.
meer dan 530.000 minuten (meer dan een heel jaar!) aan checkout tijd bespaard met Link, Stripe’s one-click checkout.
meer dan 16,7 miljoen frauduleuze transactiepogingen voorkomen met Stripe Radar.
“Terwijl onze gebruikers reageren op de grote vraag van consumenten, zijn wij gefixeerd op het continu verbeteren van de betrouwbaarheid,” zegt David Singleton, chief technology officer bij Stripe. “Piekdagen zoals Black Friday geven ons een indruk van hoe een gemiddelde dag op Stripe er in de nabije toekomst uit zal zien. De afgelopen BFCM laat zien dat Stripe al is voorbereid op de veel grotere volumes die onze klanten van ons nodig zullen hebben als hun bedrijven groeien.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.