Industry Wire

Geplaatst door Presspage

Presspage viert 15-jarig jubileum en lanceert internationale campagne voor digitale transformatie in PR en corporate communicatie

Presspage, het Nederlandse Software-as-a-Service (SaaS) bedrijf gespecialiseerd in PR en corporate communicatie, markeert zijn 15-jarig bestaan met de lancering van een internationale campagne. Het bedrijf, ooit begonnen als pionier in online newsrooms, heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijde leverancier van een compleet ‘pr-ecosysteem’. De campagne is gericht op PR- en communicatieprofessionals in de Benelux, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk, Groot-Brittannië en binnenkort ook de Verenigde Staten.

Digitale Transformatie in PR
Jan-Willem Schalkwijk, CEO van Presspage, benadrukt het belang van de digitale transformatie in het vakgebied, waar de campagne om draait: “Een communicatie-storm ontstaat vandaag de dag vrij snel met veel impact, en vraagt om vlot en adequaat handelen zonder al te veel gedoe. Dat geldt vooral voor bedrijven die met meerdere merken of locaties in verschillende landen actief zijn, en waarbij een goede communicatie-organisatie essentieel is. De communicatiewereld staat ook voor de uitdaging om in een sterk technologie gedreven omgeving de menselijke connectie niet uit het oog te verliezen. Het klinkt misschien wat vreemd van een technologiebedrijf maar wij pleiten eigenlijk voor minder technologie en meer contact.“

“Want een PR of corporate communicatieprofessional moet namelijk zijn of haar waardevolle tijd niet verspillen aan verouderde software en tools. Een digitaal pr-ecosysteem biedt de oplossing, waardoor je met de juiste tools wendbaarder en efficiënter wordt. Ons motto: omarm technologie om tijd te winnen voor het opbouwen van persoonlijke relaties en pro-actiever te handelen, zonder verspilling aan houtje-touwtje oplossingen. Onze campagne, met een white paper als basis, is een gids voor het bouwen van een digitaal PR-ecosysteem, met als slogan: ‘Control your narrative. Connect with your team. Communicate to the world’,” besluit Jan-Willem Schalkwijk.

Internationale 3C Campagne
De lancering van de internationale campagne markeert een mijlpaal voor Presspage. De campagne is een gedetailleerde gids voor het bouwen aan betere storytelling (Control), sterkere samenwerking (Connect) en een breder bereik van nieuws en verhalen (Communicate). De boodschap zal professionals in de diverse landen bereiken via e-dm en multimediale advertenties, waaronder video’s en carrousel-advertenties.

Pr-ecosysteem
Presspage bestaat 15 jaar en is in de afgelopen jaren continu meegegroeid met de technologische ontwikkelingen en veranderingen in het PR- en corporate communicatie vak. Het bedrijf is uitgegroeid tot een partner voor PR professionals, woordvoerders en communicatieteams wereldwijd. Het ‘pr-ecosysteem’ van Presspage biedt een uitgebreide set tools om efficiënter te werken, controle te houden, connecties te maken met media en stakeholders, en verhalen te delen met de wereld. Binnen het ecosysteem is een wereldwijde mediadatabase geïntegreerd, een maildistributiesysteem en een recente toevoeging, de Inquiries Management Solution. Dit is een tool om persvragen en -antwoorden te registeren en te managen, gebruikmakend van AI-technologie voor het formuleren van een persantwoord in de juiste tone of voice.

Meer informatie: presspage.com

Over Presspage
Presspage is een Nederlands softwarebedrijf en biedt een gespecialiseerd SaaS-platform voor de communicatiebranche. Het online platform optimaliseert werkprocessen voor PR-, Corporate Communicatie- en Investor Relations-teams door het hosten en beheren van media newsrooms, persberichtendistributie en corporate communicatietaken. Het stelt teams wereldwijd in staat om efficiënt online nieuws en verhalen te delen in meerdere talen, direct gepubliceerd op eigen kanalen, social media en zoekmachines. Het platform omvat ook wereldwijde mediadatabases, e-maildistributielijsten en AI-technologie voor het aanpassen van de tone of voice van persantwoorden. Presspage bedient honderden internationale bedrijven in onder meer Nederland, de Verenigde Staten, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten. Tot het klantenpakket behoren onder andere: Schiphol, Bayer, Lufthansa, US Cellular, Pirelli, KPN, Odido, Smart, Gore-Tex, Goodyear, NN Group, University of Manchester en Booking.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht