Klantdata vergaren en verwaarden als internationaal mediabedrijf

Gasten: Trui Lanckriet Host: Trui Lanckriet
Klantdata vergaren en verwaarden als internationaal mediabedrijf

Beschikbaar vanaf 21 mei 2024

Wil je deze video bekijken? Meld je dan kosteloos aan. Deze collectie gaat live op 21 mei 2024. Don't worry. We sturen je een reminder, zodat je niets hoeft te missen.

In de afgelopen jaren is er een consolidatieslag gaande in de internationale nieuwssector.

Ook in Nederland en België, waardoor er mediabedrijven ontstaan die grensoverstijgend, zowel B2C als B2B én over tientallen titels en merken heen actief zijn. Het levert heel veel data op, maar wat kun je er in de praktijk concreet mee?

Hoe beleg je in een netwerkorganisatie überhaupt de verantwoordelijkheden aangaande customer insights? Welke keuzes maak je vervolgens met betrekking tot het dataplatform en de onderliggende strategie? Dit en meer komt aan bod in deze video.

146


Gast
Trui Lanckriet
Directeur Group Data & Insights, Mediahuis

Trui is werkzaam als Directeur Group Data & Insights, met als doel Mediahuis te laten evolueren naar een meer data en (consumenten)inzichten gedreven organisatie en cultuur. Voordat zij bij Mediahuis kwam, bekleedde ze onder meer functies bij Kantar en Sanoma. Gedurende haar hele carrière combineert ze expertise in data-analyse en datamining met haar managementervaring en het vermogen om effectief te communiceren met zowel haar directe ondergeschikten als het uitvoerend leiderschap.


Host
Ronald ter Voert
Host, Emerce

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Tevens is hij als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen.


Over de collection

Customer Data 2024

Merken als Volvo, Rabobank en Omoda laten zien dat customer data de motor is achter real-time gepersonaliseerde interactie. Als voorloper ligt je focus daarom op zero- en first-party data. Verzameling hiervan is je eerste uitdaging. Maar hoe tackel je de data overload, stroomlijn je je data-management en benader je de privacy paradox? Zonder zijwieltjes is AI ineffectief en zelfs een risico. Maar in kundige handen is het potentieel onbegrensd. En is een customerdataplatform een absolute must? De trends van nú voor een onfeilbare strategie.
9 video's
13 sprekers

Gerelateerde artikelen