SI’BON versterkt kennisplatform met Ricoh als partner

Ricoh heeft zich aangesloten bij SI’BON, de brancheorganisatie voor signbedrijven. “Sign is een belangrijke groeimarkt voor ons”, verklaart Sander Sondaal, Directeur Production Printing bij Ricoh Nederland. “Met dit partnerschap willen wij graag bijdragen aan de verdere ontwikkeling en vernieuwing van deze veelzijdige branche.”
Kennis delen
Ron van Rijssel, directeur van SI’BON, ziet de komst van Ricoh als een mooie aanvulling op het kennisplatform dat hij zijn leden wilt bieden: “Het is belangrijk dat leveranciers onze organisatie en daarmee de branche ondersteunen. Het feit dat ook een grote partij als Ricoh – een relatief nieuwe speler in de signbranche – zich nu aansluit, zorgt weer voor nieuwe initiatieven en nieuw elan. Ricoh is een partner die een schat aan knowhow met zich meebrengt op het gebied van print, software en professionele dienstverlening. Van die kennis kunnen wij als sector volop profiteren.”
Samenwerken en versterken
Ricoh verwacht de komende jaren een belangrijke transformatie van de signbranche, stelt Sander Sondaal. “Dankzij technologische ontwikkelingen, zoals onze latexinkten en inktkoppen, ontstaan er allerlei nieuwe applicaties waarmee signbedrijven zich kunnen verbreden. Tegelijkertijd worden nieuwe vormen van dienstverlening steeds belangrijker. Dit zien we ook bij grafimediabedrijven – een sector waar Ricoh sinds 2008 actief is met een inmiddels bewezen producten- en dienstenportfolio.”
Met de aansluiting bij SI’BON wil Ricoh graag kennis delen met de signbranche: “SI’BON is een actieve organisatie die met regionale en landelijke bijeenkomsten haar leden informeert en ondersteunt. Daar willen wij aan bijdragen door samen te werken en elkaar te versterken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.