OutSystems en Toyota Motor Corporation vieren gezamenlijke reis van een decennium digitale transformatie

OutSystems, een wereldwijd leider die transformeert hoe bedrijven innoveren met software, viert tien jaar succesvolle digitale transformatie met Toyota Motor Corporation, één van ’s werelds leidende automakers. De samenwerking met OutSystems is een belangrijke pijler in Toyota’s transformatie van autofabrikant naar toonaangevend mobiliteitsbedrijf. Hierbij worden producten en diensten ontwikkeld die de toekomst van mobiliteit verbeteren door digitale transformatie te versnellen met een productieve en flexibele IT-omgeving zonder legacy-ontwikkeling.
Toyota introduceerde het “Sheet Metal System”, de eerste volwaardige toepassing om grootschalige legacy-systemen te moderniseren. Hiermee werd ruim 30 procent aan uren bespaard ten opzichte van ontwikkeling met conventionele methoden. Na dit succes breidde Toyota het gebruik van OutSystems versneld uit met de migratie van een systeem voor het beheer van de productie van ingekochte onderdelen. Daarna werd in 2020 het toepassingsgebied uitgebreid naar de hele Toyota Group. Vanaf oktober 2023 maken 23 bedrijven van de Toyota Group wereldwijd, van Europa tot Azië-Pacific, gebruik van OutSystems. Zo zet Toyota Motor Corporation het platform in bij meer dan 70 projecten in verschillende domeinen. Dit gaat verder dan alleen de modernisering van legacy-systemen. Zo wordt OutSystems ook gebruikt voor front-end ontwikkeling om legacy-systemen te verbinden met gebruikers.
“Sinds de introductie 10 jaar geleden is OutSystems de voor de hand liggende keuze voor ontwikkelprojecten binnen de Toyota Group. Hiermee zijn de snelheid en kwaliteit van levering verbeterd. Ook is de tevredenheid van de gebruikers toegenomen”, zegt Atsushi Inagaki, General Manager van de DX Promotion Division bij Toyota Motor Corporation. “Naast deze eisen moesten we als wereldwijd bedrijf ook rekening houden met de schaalbaarheid van de tool zodat we kunnen uitbreiden naar andere locaties. We hebben daarbij vastgesteld dat OutSystems uitstekend voldoet aan onze criteria.”
Met de verwachting dat in 2026 40% van de omzet van de top 2000 bedrijven in Azië-Pacific zal bestaan uit het creëren van digitale producten, diensten en ervaringen, is digitale transformatie een zeer belangrijk gebied voor investeringen en groei in de regio. Samenwerkingen die gericht zijn op het digitaliseren van activiteiten zijn van het grootste belang nu zakelijke leiders op basis van digital-first strategieën duurzame groei creëren om de concurrentie voor te blijven.
“Digitale transformatie is voor bedrijven van essentieel belang om hun wendbaarheid te vergroten, groei te stimuleren en klantervaringen te verbeteren. We zijn trots om een vertrouwde partner van Toyota te zijn en onze expertise in het ondersteunen van bedrijven bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van bedrijfskritische applicaties te gebruiken voor de digitale transformatie van de groep”, zegt Paulo Rosado, CEO en oprichter van OutSystems. “Deze mijlpaal van 10 jaar onderstreept onze inzet om bedrijven te helpen innoveren met software door complexe digitale transformatieprojecten en de uitdagingen voor legacy-modernisering die hen tegenhouden, aan te pakken.”
Momenteel kijkt Toyota naar manieren om de inzet van OutSystems te versterken. Bijvoorbeeld voor het vaststellen van evaluatiecriteria voor projecten waarbij het platform wordt ingezet en voor het verbeteren van de operationele en beheerstructuur zodat de functies volledig worden benut. Klik hier voor meer informatie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.