Abovo Maxlead en Neurons AI werken samen voor verhogen creatieve performance

Hoorn/Oegstgeest, 24 oktober – Abovo Maxlead en Neurons AI maken hun samenwerking bekend. Neurons is een toonaangevend neuromarketing bedrijf dat gespecialiseerd is in het verbeteren van campagnes door middel van eyetracking AI. Hiermee zet Abovo Maxlead verdere stappen op datagedreven creatie. De inzichten uit de metingen leveren een beeld op van emotionele en cognitieve reacties van consumenten. De doorgevoerde verbeteringen op de creatie moeten dan leiden tot effectievere en beter converterende campagnes.
Neurons oplossingen voorspellen aan de hand van eyetracking, AI en data hoe consumenten emotioneel en cognitief reageren op ontwerpen, kleuren, beelden en teksten. Door deze directe voorspellingen te integreren, kunnen creaties en campagnes worden aangepast om betere resultaten te behalen. De inzichten zijn schaalbaar en toepasbaar op diverse mediaplatformen, zoals out of home, social, video, display en webdesign. De tool is gebouwd om op grote schaal uitingen te kunnen beoordelen en voor verschillende doeleinden te optimaliseren.
Elzemieke Olsthoorn, CMO en Head of AM Beyond*, het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead, is enthousiast over de nieuwe AI tool. “We weten dat creatie tussen de 50% en 70% van de effectiviteit van marketingcampagnes bepaalt. Met Neurons AI kunnen we geoptimaliseerde creatieve assets voor onze klanten ontwikkelen en betere resultaten behalen voor verschillende doeleinden, zoals branding en conversie. Onze eerste testcase met een performance campagne, laat al veelbelovende resultaten zien met een verlaging van 18% in de cost per lead. Deze datagedreven inzichten bieden veel perspectief voor toekomstige campagnes.”
Neurons Founder & CEO, Dr. Thomas Zoëga Ramsøy voegt toe: “We kijken ernaar uit om Abovo Maxlead te ondersteunen door inzichten te bieden waarmee ze door de ogen van hun klant kunnen kijken, maar ook hun manier van denken en beleven beter begrijpen. Met Neurons AI kunnen ze in één oogopslag zien waar de aandacht van hun publiek naartoe gaat, zodat ze hun advertenties kunnen optimaliseren nog voordat ze live gaan.”
— NOOT VOOR DE REDACTIE —
Over Abovo Maxlead
Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Postcodeloterij, Intratuin en VGZ op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketing bureau Maxlead over. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 230 medewerkers telt en media- en consultancy bestedingen van 250 miljoen euro beheert.
Over Neurons Inc.
Neurons AI biedt marketeers duidelijke, data-gedreven aanbevelingen om de prestaties en aandachtspotentieel van hun creatieve uitingen te optimaliseren. Neurons is een toonaangevende AI-suite voor besluitvorming voor marketeers. Met meer dan 20 jaar ervaring in de branche hebben we campagnes geoptimaliseerd voor topbedrijven zoals Google, Coca-Cola, IKEA, Ogilvy, Dentsu, Teads en meer.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.