Industry Wire

Geplaatst door Twenga

Smart FEED: de nieuwe makkelijke maar krachtige oplossing voor online sales via Google Shopping

Twenga lanceert een nieuwe Search Engine Marketing oplossing onder de naam Smart FEED. De op Europese schaal gelanceerde oplossing maakt het voor webwinkels mogelijk om de prestaties van hun Google Shopping advertentiecampagnes te verbeteren. Twenga speelt hiermee in op de groeiende populariteit van Google Shopping als online traffic kanaal.

Effectief en automatisch beheer

Het kiezen van zoekwoorden, producten, afbeeldingen, campagnetitels en biedingniveaus zijn allemaal factoren die de impact van Google Shopping campagnes flink kunnen beïnvloeden. Smart FEED helpt webwinkels nu om dit alles efficiënter te beheren zodat hun campagnes meer op kunnen leveren.

Smart FEED maakt gebruik van innovatieve algoritmes die de prestaties van individuele producten matchen met bezoekersprofielen. Omdat de tool de conversie van een klik kan voorspellen, kan Twenga deze informatie gebruiken om in te schatten wat de kansen zijn dat een bezoeker een product gaat kopen.

Smart FEED baseert zich op de volgende principes:

▪Feed optimalisatie: Smart FEED herschrijft aan de lopende producttitels en selecteert automatisch de beste afbeeldingen, zodat de zichtbaarheid en click rate optimaal zijn.

▪Gedetailleerd management: Biedingen worden nauwkeurig per product vastgesteld op basis van de Cost of Sale en ROI doelstellingen van een webwinkel.

▪Reactiviteit: Elk halfuur wordt er een bod geplaatst zodat het bezoekersgedrag en de beschikbaarheid van producten de hele tijd in de gaten worden gehouden.

▪Tijdbesparing: Uitsluitingszoekwoorden worden automatisch gemanaged en producten die slecht presteren worden direct uit de campagne gehaald.

▪Targeting: De tool maakt automatisch advertenties voor remarketing segmenten aan (RLSA) om zo de actiefste internetgebruikers te targeten.

▪Analyse: Smart FEED vult (Google) Adwords tracking aan met een systeem dat Smart TRACKING heet. Dit systeem detecteert ook minder zichtbaar bezoekersgedrag zoals het bekijken van productpagina’s of het toevoegen van producten aan het winkelmandje. Ook dit voegt toe aan betere campagneprestaties

Een 50% hogere ROI

De kracht van Smart FEED ligt dus in het automatiseren van taken waar webwinkels nu veel tijd aan kwijt zijn. Bovendien verbetert het de resultaten: klanten die de bèta versie sinds maart 2015 testen zien een duidelijke toename in hun traffic en een gemiddelde rendementsstijging van 50%.

“In een tijdperk waarin het online adverteren steeds competitiever wordt is Google Shopping nu een belangrijke e-commerce kanaal dat voor veel webwinkels toch een uitdaging blijkt” zegt Bastien Duclaux, CEO en medeoprichter van Twenga. “Met de technologie van ons SEM platform kunnen we nu een echte oplossing aanbieden die zich helemaal concentreert op de ROI, want we weten dat dit een belangrijk criterium voor onze klanten is.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht