Industry Wire

Geplaatst door KesselsKramer

Ieder kind verdient een veilige kindertijd. Ook online

Nieuwe Terre des Hommes campagne van KesselsKramer tegen online seksuele uitbuiting van kinderen.

‘Pas goed op jezelf’, ‘kijk je wel een beetje uit’ of ‘doe niet zomaar alles wat een ander zegt’. Elk kind herkent deze uitspraken, elke ouder gebruikt ze. Maar de waarschuwingen gaan nog te vaak alleen over de gevaren en risico’s in de ‘echte’ wereld. Terwijl met de steeds groter wordende online-wereld, kinderen in aanraking komen met nieuwe online gevaren die veel minder herkenbaar en zichtbaar zijn. Terre des Hommes vraagt aandacht en verandering in een campagne met herkenbare statements die ‘ook online’ van toepassing zijn.

Eva Notté, Senior Technical Advisor, Terre de Hommes: “In lijn met de missie van Terre des Hommes om kinderen te beschermen tegen uitbuiting, is deze campagne van Terre des Hommes een superbelangrijke stap in Nederland. En die stap is hard nodig, want ouders zijn zich er niet van bewust dat het gevaar -ook in Nederland- al begint zodra 4 à 5 jarige kinderen online gaan.”

Animatie: https://vimeo.com/1072168707?share=copy

In Nederland wordt 3 op de 10 meisjes en 1 op de 10 jongens voor hun 18e levensjaar slachtoffer van een vorm van online seksueel grensoverschrijdend gedrag, terwijl slechts 6% van de ouders er bewust van is dat hun kind ooit slachtoffer is geweest. Daar wil Terre des Hommes met deze campagne, die onderdeel is van een bredere aanpak van Terre des Hommes richting online stakeholders en de overheid, wat aan doen.
De campagne is primair digitaal (social, paid en owned, en bannering), aangevuld met deelbare WhatsApp link, posters, folder en leidt naar concrete handelingsperspectieven en informatie op terredeshommes .nl/ookonline

Over Terre des Hommes
Miljoenen kinderen over de hele wereld hebben dagelijks te maken met seksuele uitbuiting, kinderarbeid of andere vormen van uitbuiting. Elk kind verdient een veilige kindertijd met ruimte om te spelen. Terre des Hommes luistert naar kinderen en pakt de systemen aan die uitbuiting mogelijk maken. Terre des Hommes ontwikkelt opschaalbare, bewezen oplossingen, deelt kennis, legt contacten, creëert ruimte waarin ieders stem geldt, lobbyt en helpt kinderen om gehoord te worden, zodat kinderen kunnen floreren in een wereld zonder uitbuiting.

Over KesselsKramer
KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals Museumkaart, Stabilo, Monopoly en citizenM.
kesselskramer.com

Credits
Klant: Terre des Hommes Nederland
Bureau & Productie: KesselsKramer

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht