Industry Wire

Geplaatst door LG

LG breekt record: eerste merk met 10 miljoen verkochte OLED-tv’s in Europa

Amstelveen, 22 mei 2025 – LG Electronics viert een historisch record: als eerste merk ooit heeft het meer dan 10 miljoen OLED-tv’s verkocht in Europa.1 Dit staat gelijk aan 1.681 voetbalvelden in oppervlakte in OLED schermen. Deze prestatie onderstreept LG’s leiderschap in het premium tv-segment en de blijvende voorkeur van Europese consumenten voor de geavanceerde beeldkwaliteit van LG OLED.

De 10 miljoenste verkoop werd gerealiseerd in het tweede kwartaal van 2025, twaalf jaar nadat LG zijn eerste OLED-tv in Europa lanceerde. Sindsdien groeide het merk gestaag: van 2 miljoen verkochte eenheden in 2019 naar bijna 10 miljoen eind 2024. In het eerste kwartaal van 2025 alleen al werden ruim 391.000 OLED-tv’s geleverd in Europa. Met een marktaandeel van 56,4 procent is LG daarmee verreweg marktleider in landen als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

De populaire C-serie, en in het bijzonder het nieuwste model – de OLED C5 – is al jaren de favoriet van consumenten. Deze televisies staan bekend om hun indrukwekkende contrast, natuurgetrouwe kleuren en scherpe beeldweergave, mogelijk gemaakt door zelfoplichtende pixels. Dankzij continue technologische innovaties weet LG elk jaar opnieuw de lat hoger te leggen in kijkbeleving.

Wereldwijd blijft LG zijn dominante positie in het OLED-segment verstevigen. In 2024 was het merk goed voor 52,4 procent van alle OLED-tv-verzendingen, waarmee het zijn leiderschap voor het twaalfde opeenvolgende jaar bevestigt. Eén van de sleutels tot dit succes is LG’s eigen geavanceerde α (Alpha) AI-processor. Deze krachtige technologie optimaliseert zowel beeld als geluid, waardoor elke kijk- en luisterervaring ongeëvenaard wordt. Innovaties zoals transparante schermen, rollable modellen, en OLED-tv’s die tot drie keer helderder zijn dan conventionele OLED’s illustreren LG’s pioniersrol.

De 2025 OLED evo-serie markeert opnieuw een technologische sprong voorwaarts. Met de Brightness Booster Ultimate-technologie bieden deze modellen nog realistischer en levendiger beeld. De nieuwe Alpha 11 AI Processor Gen2 maakt intelligente beeldverbetering mogelijk, met pixelprecisie en geavanceerde HDR-tonemapping. Ook introduceert LG slimme functies zoals AI Remote, Voice ID, AI-zoekopdrachten en een persoonlijke AI-chatbot, allemaal via het vernieuwde webOS-platform.

LG OLED-tv’s worden niet alleen gewaardeerd door consumenten, maar ontvangen ook lovende kritieken van onafhankelijke experts. In twaalf Europese landen – waaronder Nederland, Duitsland, het VK en Frankrijk – behaalden LG OLED-modellen de hoogste scores bij vooraanstaande consumentenorganisaties.2 Ook in de techmedia worden modellen zoals de OLED G5 en G4 geprezen voor hun uitzonderlijke prestaties, veelzijdigheid en design.

Naast technologie blijft LG zich inzetten voor duurzaamheid. Al vijf jaar op rij ontvangt het merk certificeringen van de Carbon Trust voor het reduceren van CO₂-uitstoot, terwijl toonaangevende designprijzen als de Red Dot en iF Design Award het esthetische vakmanschap van LG erkennen.

Om de mijlpaal van 10 miljoen verkochte OLED-tv’s te vieren, heeft LG ook de “Streaming Week 2025” gelanceerd. Via een speciale app kunnen klanten in heel Europa profiteren van gratis content of mooie kortingen bij heel wat streamingdiensten. In Nederland zijn er partnerships met o.a. Pathé Thuis, CANAL+ en Apple TV.

“Heel Europa heeft bijgedragen aan deze mijlpaal. Met de OLED evo 2025-serie tillen we de kijkervaring opnieuw naar een hoger niveau, met nog helderder beeld en slimmere AI-functionaliteit,” aldus Heaven Lee, regionaal vertegenwoordiger van LG Electronics Europe.

Voor meer informatie over LG OLED en actuele promoties ga naar: LG Streaming Week 2025 | LG NL


1
Omdia OLED TV gecumuleerde verkoop in de Europese markt (2013~2025.4)

2 UK “Which?”, Frankrijk “Que Choisir”, Duitsland “Stiftung Warentest”, Spanje “OCU Compra Maestra”, Italië “Altroconsumo”, Nederland “Consumentengids”, Zweden “Råd & Rön”, België “Testaankoop”, Portugal “Deco Proteste”, Tsjechië “dTest”, Denemarken “Forbrugerrådet Tænk” en Finland “Kuluttaja”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht