Gezamenlijke oplossing van Juniper Networks en ServiceNow verkort de time-to-value voor de managed services van Deutsche Telekom door integrale automatisering

SCHIPHOL-RIJK, 23 mei 2025 – Juniper Networks (NYSE: JNPR), leider in veilige AI-native netwerken, heeft zijn samenwerking met ServiceNow uitgebreid. De partners hebben het AI-native netwerkplatform Mist™ van Juniper geïntegreerd met Telecom Service Management, Inventory Management en Sales and Order Management for Telecom van ServiceNow. De gezamenlijke oplossing combineert integrale netwerk- en service-automatisering met AI-native, cloud-native en volledig via API aanstuurbare vaste, draadloze en SD-WAN-oplossingen. Dit helpt bedrijven en managed service providers aan zakelijke transformatie en ongekende efficiëntie en kostenbesparingen.
Deutsche Telekom (DT) heeft de Provisioning & Deployment-functionaliteit van de oplossing ingezet als kerncomponent van de managed services die deel uitmaken van zijn Secure Networking for Enterprise-aanbod. Dit verkort de time-to-value voor klanten, zodat zij sneller kunnen profiteren van proactief netwerkbeheer op basis van de volledige technology stack van Deutsche Telekom en Juniper Mist. Door de voordelen van Juniper Mist AI™ en automatisering toe te passen binnen de volledige levenscyclus van network operations (NetOps) op basis van deze hechte integratie brengen Juniper en ServiceNow duurzame waarde naar Deutsche Telekom en zijn klanten. Deutsche Telekom kan zich dankzij dit unique selling point duidelijk van andere managed service providers onderscheiden.
De gecertificeerde integratie combineert de AI-native inzichten die worden aangereikt door de vaste, draadloze en WAN Assurance-oplossingen van Juniper Mist met de geautomatiseerde processen van ServiceNow voor onboarding, service management, sales- en ordermanagement, asset discovery, ticketing en probleemoplossing. Dit biedt gezamenlijke klanten toegang tot een verscheidenheid aan Day 0-, Day 1- en Day 2+mogelijkheden. De oplossing vergroot de efficiëntie tijdens het inrichten van netwerken, gaat netwerkstoringen tegen en stroomlijnt de operationele kosten. Dankzij het volledig open en programmeerbare karakter van hun oplossingen waren Juniper en ServiceNow in staat om deze mogelijkheden op snelle en efficiënte wijze te ontwikkelen en valideren, en te zorgen voor een hechte integratie tussen de twee platforms.
ServiceNow heeft Juniper Mist™ ingezet om zijn netwerkinfrastructuur te moderniseren met integrale vaste, draadloze en SD-WAN-oplossingen. Het profiteert daarmee van volledig overzicht van clients tot en met de cloud, zero touch provisioning en krachtiger automatisering. Deze transformatie heeft geresulteerd in een reductie van de netwerkkosten met 60 procent, een reductie van problemen met het vaste netwerk met 90 procent en een 50 procent snellere netwerkimplementatie. Dit heeft de operationele efficiëntie en werknemerservaring ingrijpend verbeterd.
Juniper is sinds 2023 een geregistreerde Build-partner van ServiceNow.
De gecombineerde oplossing van Juniper en ServiceNow is per direct verkrijgbaar via de ServiceNow Store.
Quotes
“Deze unieke AI-native oplossing van Juniper en ServiceNow stelt ons in staat om ons Secure Networking-aanbod van managed services op twee belangrijke punten te onderscheiden in een uiterst concurrerende markt. Ten eerste kunnen we hiermee een snelle configuratie en uitrol waarborgen en op uiterst betrouwbare wijze managed services aanbieden dankzij onze brancheleidende automatisering met Juniper en ServiceNow. Ten tweede kunnen we een beroep doen op marktleidende AIOps om keer op keer de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.”
– Niklas Horstmann, vice president van de business unit Secure Networking bij de T Business-divisie van Deutsche Telekom
“Juniper Networks en ServiceNow zetten een nieuwe norm voor de manier waarop MSP’s hun netwerkservices automatiseren. Samen integreren we AI in elk stadium van de levenscyclus van netwerkprocessen. Daarmee zetten we complexiteit om in eenvoud, en snelheid in concurrentievoordeel. Door het automatiseren van bedrijfskritische processen en het telkens opnieuw leveren van hoogwaardige diensten op elke denkbare schaal helpen we MSP’s om het onboarding-proces te versnellen, de operationele kosten drastisch te verlagen en nieuwe niveaus van toegevoegde waarde voor hun klanten te ontsluiten. Deze samenwerking draait niet alleen om operationele efficiëntie, maar luidt ook een nieuwe generatie van flexibele, AI-native managed services in. Deutsche Telekom levert daarvoor het bewijs met zijn sterk geautomatiseerde platformaanpak”.
– Sunalini Sankhavaram, vice president Products, Campus & Branch bij Juniper Networks
“Met de integratie van Juniper Networks en ServiceNow luiden we een nieuw tijdperk in voor de manier waarop MSP’s netwerkservices automatiseren. Met deze samenwerking bedden we AI in elk stadium van de levenscyclus van netwerkprocessen in. Dit stelt MSP’s in staat om hun kernprocessen te automatiseren, de operationele efficiëntie te verbeteren en keer op keer ongekend snelle en hoogwaardige netwerkdiensten te leveren. Het resultaat: kortere onboardingtijden, verlaging van de operationele kosten en meerwaarde op de lange termijn voor klanten.”
– Rohit Batra, algemeen directeur en vice president Manufacturing & Telecom, Media & Technology Industries bij ServiceNow
Extra informatie
Juniper Applications in de ServiceNow App Store
Juniper Mist Provisioning
Service Graph Connector voor Juniper Mist
Event Management
Over Juniper Networks
Juniper Networks gelooft dat connectiviteit niet hetzelfde is als het hebben van een geweldige verbinding. Het AI-native networking platform van Juniper is vanaf de basis opgebouwd om AI in te zetten voor het leveren van uitstekende, veilige en duurzame gebruikerservaringen van de edge tot het datacenter en de cloud. Ga voor meer informatie naar Juniper Networks (www.juniper.net) of volg Juniper op X (Twitter), LinkedIn en Facebook
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.