Industry Wire

Geplaatst door PINK Agency

PINK x TUMO: Voor de makers van morgen

Het laatste lesuurtje is begonnen. Een paar leerlingen staren dromerig uit het raam terwijl andere hun schrift eerder als kleurplaat gebruiken dan voor aantekeningen. Morgen weer zo’n dag.

Leerlingen raken vaak in een patroon, verliezen hun motivatie en ervaren een hoge druk, bijvoorbeeld door die ene moeilijke wiskundetoets. Juist in deze levensfase is hun brein extra flexibel en beter te trainen dan dat van volwassenen. Dat geldt ook voor creativiteit.

Jongeren ervaren steeds minder ruimte om creatief te zijn, vooral op school krijgt dit onvoldoende aandacht. Terwijl creatief werken leerlingen juist helpt om zich te verbinden met andere leerlingen, samen te werken en op zoek te gaan naar oplossingen waar ze eerder niet aan dachten.

Gelukkig is daar TUMO, die samen met OBA Next jongeren tussen de 12 en 18 jaar een gratis naschools traject aanbiedt. Hier kunnen leerlingen vaardigheden ontwikkelen op het gebied van game design, muziekproductie, robotica en videobewerking.

De wereld staat voortdurend voor grote uitdagingen die vragen om vernieuwende perspectieven en het creatief oplossen van problemen. De vraag naar digitaal en technisch talent neemt toe. Tegelijkertijd groeit de kloof in het onderwijs: niet alle kinderen hebben gelijke toegang tot kansen en mogelijkheden om zich te ontwikkelen. Een gratis programma zoals TUMO, dat de focus legt op creativiteit, technologie en digitale vaardigheden, biedt jongeren dezelfde kansen. Ongeacht opleidingsniveau of achtergrond.

In een tijdelijke locatie in Amsterdam-Zuidoost krijgen leerlingen de ruimte om nieuwe dingen te leren, te experimenteren en te ontdekken. Ook het maken van fouten hoort daarbij, dat leerproces is de kern van creatief denken.

Bij PINK denken we daar precies hetzelfde over, daarom werkten we met veel plezier mee aan deze campagne. Iedereen verdient de kans om zijn of haar fantasie te laten spreken, creativiteit te uiten en nieuwe dingen te leren. Als ik die kans op die leeftijd had gehad? Ik had me meteen ingeschreven.

(tekst: Michel Koopman, Brand & Media Consultant)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht