Deel dit artikel
-

Talpa Media krijgt verkoop programmatic Podimo-labels

Talpa Media gaat de verkoop van programmatic audio-advertenties en run of network-campagnes verzorgen van de podcasts van Dag & Nacht Media en Tonny Media. De dochterbedrijven van Podimo sluiten zich bovendien aan bij de bereiksmetingen.

Dag & Nacht Media en Tonny Media blijven zelf verantwoordelijk voor de verkoop van native advertising en branded content. Dat maken de partijen vanochtend bekend.

Belangrijke bijvangst van deze deal is dat Podimo zich eindelijk aansluit bij zowel het NMO als Audify. Dat zijn nationale bereiksmetingen in Nederland. De data uit deze metingen zijn de goudstandaard waar adverteerders, uitgevers en exploitanten mee werken om bereik en effect van reclamecampagnes te meten en rapporteren.

Het stelt Talpa Media ook in staat om podcast als onderdeel van haar Audio Connect propositie aan te bieden aan de markt.

Dag en Nacht Media, Tonny Media en Talpa Media gaan deze samenwerking aan omdat ze zien dat er ruimte is om de podcastmarkt te professionaliseren en de markt volwassener te maken.

Podimo’s labels brengen samen ruim 75 podcasttitels in. Hoe groot het bereik van elk van die titels is, zal in de loop van juli blijken als NMO zijn statistieken weer publiceert.

Talpa Media verzorgt sinds begin dit jaar ook de advertentieverkoop van advertenties bij Audiohuis-podcasts.

Spotify rapport geen bereikscijfers.

Audio speelt op de grote berg aan Europees digitaal reclamegeld niet echt een rol van betekenis, want komt met een groei van 18,3 procent niet verder dan 1,1 miljard euro. IAB Europe omschrijft dit specifieke kanaal als ‘complementair aan radio’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond