-

HEMA – Slayma

Omschrijving
HEMA en GoSpooky hebben een innovatieve Back-to-School-campagne gelanceerd met een focus op TikTok en Fortnite, specifiek gericht op jongeren van 13-17 jaar. Als eerste Nederlandse retailer op Fortnite, maakte HEMA gebruik van gamification en interactieve content om de doelgroep te bereiken via platforms die zij dagelijks gebruiken.

Doel
De campagne was gericht op het betrekken van moeilijk bereikbare jongeren door merkbetrokkenheid te versterken op hun favoriete digitale platforms. HEMA wilde op een speelse en innovatieve manier de Back-to-School-collectie onder de aandacht brengen. Door middel van populaire creators en gamification in Fortnite streefde de campagne ernaar om de merkvoorkeur te vergroten en jongeren te stimuleren met vertrouwen aan het schooljaar te beginnen. HEMA hoopte zich te positioneren als een jong en digitaal relevant merk, en de verkoop van de collectie te stimuleren. Door herkenbare content aan te bieden, werden producten op een aantrekkelijke manier geïntegreerd in de dagelijkse digitale beleving van jongeren.

Resultaat
HEMA en GoSpooky realiseerden een geïntegreerde campagne met de TikTok-serie “Sappige Zomer” en een op maat gemaakte Fortnite-game. De TikTok-serie draaide om een groep vrienden in herkenbare situaties, waarbij de Back-to-School-collectie subtiel werd geïntegreerd. In Fortnite ontwikkelde HEMA een custom obstacle course waarin iconische producten en vergrote schoolartikelen speels werden gepresenteerd. De campagne behaalde 16,5 miljoen weergaven en meer dan 276.000 engagements. De Fortnite-activatie had 1.000 plays met een gemiddelde speeltijd van 9-10 minuten. De combinatie van storytelling, cross-promotion en gaming zorgde voor een versterking van het merk die de verwachtingen overtrof.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond