Deel dit artikel
-

Ziggo verliest zowel breedband als mobiele klanten

VodafoneZiggo sluit opnieuw een lastig kwartaal af, waarin niet alleen 27.500 breedbandklanten vertrokken, al zag het bedrijf wel een verbetering aan het einde van de periode, maar ook nog eens 8400 mobiele klanten. Vooral zakelijke gebruikers haakten af. Wel verbeterde de opbrengst per klant licht, en bracht Ziggo Sport meer op.

De omzet bedroeg 990 miljoen euro (-2,4% ten opzichte van Q2 2024) en de aangepaste EBITDA eindigde op 438 miljoen (-9,1% ten opzichte van Q2 2024), mede door hogere content- en marketingkosten (pdf).

In het tweede kwartaal zette VodafoneZiggo naar eigen zeggen belangrijke stappen bij de uitvoering van zijn nieuwe bedrijfsstrategie. Het Nederlandse telecombedrijf werkt volop aan een verdere verbetering van de dienstverlening aan klanten.

“Bemoedigend is dat we gedurende het tweede kwartaal tekenen van commerciële verbetering zagen, met name in vaste internetdiensten”, aldus CFO Ritchy Drost. “Dat zijn de eerste positieve effecten van de strategische koerswijziging die we eerder dit jaar zijn gestart. Onze focus ligt nu nog nadrukkelijker op klantwaarde en eenvoud. Dat zie je terug in onze prestaties en klanttevredenheid.”

VodafoneZiggo is van plan 2 Gbps internet via het bestaande Docsis 3.1 platform te introduceren. De voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. Ook liggen de plannen voor de uitrol van DOCSIS 4.0 op schema, met internetsnelheden van 8 Gbps in 2026 als stip aan de horizon. De recent aangekondigde samenwerking met technologiepartner Teleste speelt daarbij een belangrijke rol.

Daarnaast is er flinke voortgang geboekt met de uitrol van 5G op de 3,5 GHz-band. Deze uitbreiding zorgt voor meer capaciteit, snellere verbindingen en betere dekking, onder andere op 69 treintrajecten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond