Industry Wire

Geplaatst door KPN

KPN zet Pride Verified als onderdeel van #BeterInternet door: Queer is geen trend

KPN lanceert tijdens Pride een online campagne om te benadrukken dat queer zijn geen modeverschijnsel is. In een tijd waarin queer zichtbaarheid online groeit, klinkt steeds vaker het geluid dat queer zijn een trend is. Ook blijft de online haat tegen de LGBTQIA+ gemeenschap groeien. Om bij te dragen aan een #BeterInternet deelt KPN een serie persoonlijke verhalen van oudere LGBTQIA+ personen. Zij zijn het levende bewijs dat jezelf zijn geen trend is.

“Deze mensen vochten al vóór het internettijdperk voor hun zichtbaarheid en rechten en zien nu hoe die strijd online verdergaat. Door hun verhalen online te delen laten we zien dat jezelf zijn geen modegril is”, zegt Hilde Garssen, Chief People Officer en RvB-lid van KPN. “Als werkgever maar ook als bedrijf midden in de samenleving staan we voor een Beter Internet waar de LGBTQIA+ gemeenschap zich veilig en prettig voelt”.

Marjet Bos (73 jaar) is één van de deelnemers aan de campagne. Marjet zet zich al jaren in voor de LGBTQIA+ gemeenschap. In haar video benadrukt ze het belang van zichtbaarheid en representatie. Ze benadrukt dat queer zijn een levenslange realiteit is: “We zijn er altijd geweest en we zullen er ook altijd blijven.” Naast Marjet zijn ook Gerard Robben (73 jaar) en Flip Strik (75 jaar) geportretteerd. Zij groeiden allen op zonder voorbeelden. Zonder woorden voor wat ze voelden. En zonder internet, een plek die een wereld had kunnen openen vol herkenning, kennis en verbinding.

KPN vaart mee op alle Pride boten

Naast de campagne worden de boten tijdens de Canal Parade dit jaar opnieuw uitgerust met slimme sensoren van KPN. Deze IoT-sensoren zorgen ervoor dat de boten op de juiste afstand van elkaar blijven en elk moment nauwkeurig gelokaliseerd kunnen worden. Zo draagt KPN bij aan de veiligheid van de grootste botenparade van Nederland. KPN heeft ook de afgelopen jaren als official technology partner de Canal Parade met technologie ondersteund. In 2015 won KPN een prijs voor een geheel lege boot met een 360°-camera. Hierdoor konden mensen over de hele wereld, ook in landen waar LGBTQIA+ zijn verboden is, Pride live volgen.

KPN Pride

KPN heeft als werkgever een actief beleid op het gebied van diversiteit en inclusie en streeft een veilige en vrije omgeving voor alle werknemers na. Het KPN Pride netwerk zet zich specifiek in voor de belangen van LGBTQIA+ werknemers. Zo is onder andere in de arbeidsvoorwaarden vastgelegd dat geboorteverlof ook voor regenbooggezinnen geldt en dat werknemers in gendertransitie verlof krijgen. Mede hierdoor won KPN de Winq Workplace Award, bedoeld voor bedrijven die zich actief inzetten voor een veilige werksfeer voor iedereen. Vanuit de maatschappelijke betrokkenheid zet KPN zich eveneens in voor de LGBTQIA+ community buiten het bedrijf. Zo ondersteunde KPN gedurende vijf jaar als hoofdsponsor een leerstoel aan de Universiteit van Leiden om zo een bijdrage te leveren aan wetenschappelijke inzichten rondom inclusie op de werkvloer.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht