Industry Wire

Geplaatst door MEC Nederland

Niels Langereis benoemd tot Head of Engagement van MEC Nederland

AMSTERDAM 29 september 2015 — MEC maakt vandaag bekend dat Niels Langereis per 24.09.2015 is benoemd tot Head of Engagement. In zijn nieuwe rol is Niels, voorheen Head of Strategy, verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en groei van alle digitale content capabilities binnen MEC.

In de afgelopen jaren heeft MEC klanten geholpen met hun toenemende behoefte aan content creatie op het gebied van social media, influencer marketing en mobile. Inhouse heeft MEC een groep van 20 specialisten opgebouwd die een groot deel hiervan zelf maken. Platvormen en content typen innoveren snel en daarbij trekt MEC’s propositie Engagement@Scale continue nieuwe klanten aan. Om deze stormachtige ontwikkeling goed te kunnen leiden is de functie Head of Engagement gecreëerd. Niels zal in deze functie ook onderdeel uitmaken van het Management Team.

Eerder was Niels al verantwoordelijk voor een social media team in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, waar hij leiding gaf aan een team van meer dan 25 social , paid en creative specialisten.

Eric Kramer over de benoeming van Niels Langereis: “Wij wisten al langer dat de groei die we doormaken tot deze stap zou leiden. We hebben echter gewacht op de ideale kandidaat die past bij wat onze klanten vragen en bij onze groei ambities. We zijn enorm blij met de benoeming van Niels. Hij is de perfecte combinatie van een uitstekende achtergrond met vernieuwingsdrang.”

Niels Langereis over zijn benoeming: “Ik ben enorm trots op mijn nieuwe positie waarmee MEC een duidelijk signaal afgeeft naar de markt. De afgelopen jaren heeft het Engagement team het super goed gedaan, daarom is het nu tijd voor de volgende stap en dat kan alleen met een sterke focus. Deze focus wil ik brengen door verder te professionaliseren en onze innovatie nog meer te versnellen. Dit gebeurt deels door een representatie in het bureau management, maar ook door flink aan te pakken en fantastisch werk voor onze klanten te leveren. Engagement vormt samen met Paid Media en Performance het hart van elke communicatie en marketing strategie. Mijn taak zal zijn om al deze elementen samen te brengen en in goede banen te leiden. Een uitdaging waar ik enorm veel zin in heb.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht