
[Agency Talk] Ruimte voor vakmanschap: de toekomst van creatieve bureaus
![[Agency Talk] Ruimte voor vakmanschap: de toekomst van creatieve bureaus](https://www.emerce.nl/content/uploads/2025/09/Schermafbeelding-2025-09-23-om-13.51.31-1024x570.png)
Binnenkort beschikbaar
Wil je deze video bekijken? Meld je dan kosteloos aan. De collectie waar de video bij hoort wordt binnenkort gelanceerd.
Creatieve bureaus staan aan de vooravond van een nieuwe fase waarin kwaliteit en eigenheid het verschil gaan maken. In deze sessie onderzoeken we hoe je creativiteit en kwaliteit versterkt in een wereld vol tijdsdruk en standaardisering. We kijken naar de rol van sterke merksystemen, het ontwikkelen van talent en het stimuleren van echt denkwerk binnen teams. Hoe creëer én bescherm je de ruimte voor vakmanschap, en hoe voorkom je dat je een inwisselbare speler wordt? Een inspirerend gesprek over het continu laten groeien en vernieuwen van een bureau, met behoud van relevantie door scherpte, energie en visie.

Joeri Bakker
Joeri heeft 18 jaar bureau-ervaring, onder meer bij toonaangevende bureaus zoals TBWA\, Ogilvy en Monks. Negen jaar geleden trad hij in dienst bij Dentsu. Hij gaf leiding aan Studio Kraftwerk, inmiddels de Experience & Innovation afdeling binnen DC Amsterdam, die wereldwijd digitale ervaringen en activaties verzorgt voor merken als Audemars Piguet, Signify, Cadillac en Siemens.
Joeri bouwde het technologieteam van DC Amsterdam op, dat zich nu richt op front-end-ervaringen, creatieve technologie en AI-innovatie. Daarnaast richtte hij de Brand Positioning & Identity Design afdeling op, verantwoordelijk voor het creëren van meer dan tachtig merken, waaronder de wereldwijde branding van Dentsu Creative, Tag en Dentsu Lab.
Hij leidt DC Experience en Dentsu Lab in Amsterdam en faciliteert de EMEA-community voor Experience & Innovation om marktgrensoverschrijdende samenwerking te bevorderen.

Pim van Helten
Pim is CEO en medeoprichter van DPDK, een internationaal digitaal bureau dat merken transformeert tot strategische groeimotoren. Met 20+ jaar ervaring helpt hij organisaties toekomstbestendig te worden via zijn Brand Innovation Strategy, waarmee bedrijven onderscheidend, schaalbaar en waardevol blijven. Hij ziet branding als fundering voor identiteit, veerkracht en groei.

Irene Rompa
Irene is een psycholoog met meer dan vijftien jaar ervaring in de (deep)tech en startup/scale-up scene in Nederland en de Verenigde Staten. In 2023 heeft zij ervoor gekozen om all-in te gaan op hosting en moderatie. Daarnaast is zij afgestudeerd en heeft zij zich ingeschreven als mediator. Haar focus voor 2024 zal uitsluitend liggen op het hosten, modereren en bemiddelen. Irene is een host voor Emerce TV.
Over de collection

Agency Talks
Nieuwe insights
E-commerce in meubelen: digitale strategieën voor woonwebshopsHeineken kiest voor één geïntegreerde retailmedia-aanpak voor een maximale ROAS[Podcast] Doorzetters met Elske Doets: ‘Het feest is over’, zei de bankEmerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenGerelateerde artikelen


[Agency Talk] Ruimte voor vakmanschap: de toekomst van creatieve bureaus

Social media als motor voor zorgwervingssucces
