Nieuwe campagne van fonQ inspireert mensen tot het vinden van hun eigen stijl

Online woonwinkel fonQ lanceert vandaag een nieuwe online campagne gericht op het inspireren en activeren van Nederlanders tot het vinden van hun eigen woonstijl. De campagne – ontwikkeld in samenwerking met team5pm – bestaat uit een serie YouTube-prerolls gecombineerd met een social strategie die in samenwerking met creators tot stand is gekomen. De campagne wordt in oktober, traditioneel ‘de woonmaand’, gelanceerd op YouTube, Instagram, Facebook, TikTok en Pinterest en loopt in ieder geval tot het einde van het jaar.
Stijlzin staat centraal in de campagne. Van de eerste ingeving: “ik wil iets nieuws”, tot het vinden van dat ene item dat jouw interieur uniek en eigen maakt. Het hele proces komt in beeld in een serie vlugge YouTube-commercials. Op social worden verschillende formats verspreid in samenwerking met creators, waaronder Juul Thielen en HappyVillageInterior. Van stylingtips en tot Q&A’s tot eyecatchers en inspiratie.
“Bij fonQ zetten we ons al jarenlang in om een bijzonder interieur bereikbaar te maken, met steeds weer vernieuwende collecties van toonaangevende merken, ontwerpers en stijlen,” vertelt Sjoerd van Heiningen, Marketing Director bij fonQ. “Deze campagne vormt het startschot van een tijd waarin we het merk fonQ verder uit willen bouwen en neerzetten als hét woonmerk dat je huis karakter geeft. Dat doen we precies op de kanalen waar onze doelgroep zich oriënteert op een nieuwe woonstijl.” aldus van Heiningen. De campagne valt gelijk met de lancering van een vernieuwde merkidentiteit, look & feel én pay-off: “Bijzonder. fonQ.”, ontwikkeld door The Others uit Amersfoort.
De online campagne is ontwikkeld in een co-creatie tussen team5pm en het inhouse-team van fonQ. Aan de basis staat een lange-termijn social strategie waarin doelgroepen en kijkgedrag in kaart zijn gebracht. Op basis hiervan zijn zowel creatieve formats als een distributieplan ontwikkeld.
“In slechts een paar weken tijd, hebben we de eerste prerolls en social formats geproduceerd, en daarin intensief samengewerkt met het interne team van fonQ” vertelt Sjoerd van Renselaar, Lead Campagnes bij team5pm. “fonQ is zelf verantwoordelijk voor een deel van de social formats en alle statische assets. Die aanpak zorgt ervoor dat we full funnel & always-on met een hoge frequentie aanwezig kunnen zijn, ook op de langere termijn.”
YouTube Preroll voorbeeld – nieuwe bank (30s)
YouTube Preroll voorbeeld – Kids proof fauteuil:
YouTube Preroll voorbeeld – Lege Wand:
Social Asset voorbeeld – Eyecatchers die je huis eigen maken: https://www.instagram.com/p/DPB9p7SiA8g/
Campagne stills:
https://drive.google.com/drive/folders/1cFIyc4Rb9SaA6FeSP7TH2lORrasjEIJC?usp=sharing
Credits:
Klant: fonQ
Verantwoordelijk Klant: Sjoerd van Heiningen, Marilou van Overbeek, Caron Kersten, Jules Jules Quivooij, Shannon Pereira Sanches
Bureau: team5pm
Merkidentiteit & strategie: The Others
Strategie: Nienke Harsta
Creatie: Keyhe Delsink
Social Creatives: Tess van der Hoop, Luna Kaldenbach, Lieke Uittenbosch
Account: Sjoerd van Renselaar
Projectmanagement & productie: Simone Besseling
Regie: Joy Heijstee
DOP: Levien Priem
Gaffer: Tjeerd Melchers
Animatie & Montage: Mitch Versluis, Werner Walthaus
Grade: Robbert Nieuwenhuijs
Sounddesign & mix: Bashel de Vries
Voice-over: Daan Steijnen
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.