Dentsu haalt dubbele creative versterking binnen met Daan Jongen (Abovo Maxlead) en Felix van Wissen (WPP Media)
Amsterdam, maandag 3 november – Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director. Met hun komst versterkt dentsu haar positie op het snijvlak van media, content en creatie met een duidelijke focus op het verder ontwikkelen van Creative Media.
Daan Jongen komt over van Abovo Maxlead, waar hij als Creative Director creatief verantwoordelijk was voor het label AM Beyond*. Daarvoor vervulde hij diverse creatieve rollen bij N=5 en DPG, na een eerdere carrière in de mediawereld op het Mediapark bij BNN en BNNVara.
“Branded content draait om strategische creativiteit; de zoektocht naar plekken en momenten met kwalitatieve aandacht via content die men wíl lezen, horen of zien,” aldus Jongen. “Wat mij betreft de leukste job mogelijk in ons vak.”
Felix van Wissen stapt over van WPP Media / StudioM, waar hij ruim drieënhalf jaar als Senior Account Manager Influencer Marketing verantwoordelijk was voor de strategie en uitvoering van campagnes voor uiteenlopende merken. Daarvoor bouwde hij bij Scooperz de influencer marketing- en managementafdeling op en maakte hij die tot een volwaardige tak binnen het bureau.
“Het mooiste aan influencer marketing vind ik de balans tussen het creëren van creatieve, platform-native content die mensen willen zien, maar die tegelijk ook écht waarde toevoegt voor de adverteerder,” vertelt Van Wissen. “Bij dentsu kan ik die balans verder uitbouwen, samen met merken én creators.”
Met de komst van Daan en Felix zet dentsu een volgende stap in haar visie op het verbinden van media en creatie. “Met het aanstellen van Daan en Felix halen we de ervaring in huis om onze focus op Creative Media extra te accelereren,” aldus Remco de Groot, verantwoordelijk voor Creative media bij dentsu. “Binnen dentsu geloven we, naast het samen laten komen van media en creatie in advertenties, dat we de kracht van samenwerkingen met platformen en mensen nodig hebben om merken te laten groeien. Juist in een tijd waarin authenticiteit en vertrouwen belangrijk zijn, is het cruciaal om de juiste partnerships op te zetten. Influencer marketing en branded content zijn daar voor ons twee niet-te-missen pilaren in, die veelal hand in hand gaan.”
PERSCONTACT
Romy Roosblad
Marketing, Communicatie & PR Manager dentsu Benelux
Romy.roosblad@dentsu.com
DENTSU
Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio’s, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.