Industry Wire

Geplaatst door Widespace

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

Amsterdam, 4 maart 2016Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, biedt sinds vorig jaar viewability aan: de mogelijkheid om viewability campagnes op premium mobiele sites en apps te draaien en deze campagnes te optimaliseren op basis van relevantie. De eerste resultaten laten een forse toename zien van kijktijd, ad recall en aankoopintentie[1]. De belangrijkste bevindingen zijn:

  • Wanneer impressies die gekwalificeerd worden als “viewable” worden vergeleken met alle impressies in dezelfde campagne, dan ligt de gemiddelde kijktijd 170 procent hoger
  • Als dit wordt gekoppeld aan een hoog relevantieniveau, dan neemt ad recall toe met 72 procent en is de aankoopintentie maar liefst 17 keer zo hoog
  • Viewable advertenties zijn langer zichtbaar: 88% van alle advertenties die zijn gemarkeerd als viewable zijn langer dan een seconde in beeld. 50 procent van alle viewable advertenties zijn langer dan drie seconden in beeld[2]

Het viewability-aanbod van Widespace betekent dat alle impressies binnen een campagne waarvoor wordt betaald zichtbaar zijn. Om de impact van dit aanbod op prestaties van en engagement met het merk te meten, heeft het bedrijf de resultaten van de eerste campagnes geanalyseerd. Kijktijddata is hiervoor naast resultaten van Widespace’s Brand Impact Studies gelegd om zo het effect op merk KPI’s, zoals ad recall, ad relevance en aankoopintentie, te meten.

“Door de resultaten van onze viewability campagnes te meten, blijkt dat een combinatie van viewability en relevantie het grootste effect heeft op de merkimpact van een campagne”, zegt Adrian McDonald, Chief Product Officer bij Widespace. “Deze cijfers tonen bovendien aan dat een adverteerder door het gebruik van onze viewable-oplossing meer kwaliteit qua kijken onder de doelgroep bewerkstelt.”

“Door deze resultaten echter naast ons merkalgoritme te leggen, zien we dat om echt effectief te zijn we moeten zorgen dat een advertentie niet alleen gezien wordt, maar dat we ook moeten kijken naar wat, wanneer en door wie gezien wordt”, licht McDonald toe. “Ons advies voor marketeers is dat ze zich niet blind moeten staren op een viewability-garantie. In plaats daarvan zouden zich moeten toeleggen op een oplossing die de tijd met de doelgroep, relevantie, recall en aankoopintentie verhoogt.”

Het viewability-aanbod van Widespace is nu beschikbaar voor alle klanten in Europa. Het biedt de meest uitgebreide combinatie van gegarandeerde viewability op basis van real-time data en machine learning intelligence.

Over Widespace
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun doelgroep. Op basis van de unieke technologie en data-gedreven inzichten, levert Widespace relevante mobile advertising aan meer dan 200 miljoen smartphone-gebruikers via hun favoriete mobiele sites en apps. Dit biedt uitgevers kwaliteit en adverteerders een flinke boost voor de merkwaarde. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is nu actief in negen landen in Europa.

Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/?lang=nl

[1] Conclusies zijn getrokken op basis van kijkdata van 34 miljoen impressies die met viewability campagnes in december 2015 en januari 2016 zijn gerealiseerd

[2] Widespace beschouwt een advertenties als viewable als op z’n minst 50% van de pixels 300ms of langer in beeld zijn. Uitschieters waarbij kijktijden langer waren dan 50 seconden zijn buiten beschouwing gelaten bij de analyse

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht