Industry Wire

Geplaatst door Infor

Infor maakt sterke resultaten derde kwartaal bekend

Barneveld, 9 maart 2016 – Infor, een leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, heeft de resultaten bekend gemaakt van het derde kwartaal van boekjaar 2016, dat afliep op 31 januari 2016. De totale omzet steeg in vergelijking met het derde kwartaal in boekjaar 2015 met 2 procent tegen de huidige wisselkoers en 7 procent op basis van een constante wisselkoers1. De inkomsten uit softwarelicenties en abonnementen stegen in dezelfde periode met 23 procent tegen de huidige wisselkoers en 27 procent op basis van een constante wisselkoers. De totale inkomsten volgens de non-GAAP-boekhoudmethode2 stegen in vergelijking met het derde kwartaal in boekjaar 2015 met 3 procent tegen de huidige wisselkoers en 7 procent op basis van een constante wisselkoers. De non-GAAP-inkomsten uit softwarelicenties en abonnementen2 stegen met 28 procent tegen de huidige wisselkoers en 32 procent op basis van een constante wisselkoers in dezelfde periode. Er was ook een sterke groei voor Infor Consulting Services (ICS) en er zijn meer dan 600 nieuwe klanten in het derde kwartaal bijgekomen.

“Q3 was voor Infor wederom een sterk kwartaal”, aldus Charles Phillips, CEO van Infor. “We zetten de norm voor een succesvolle overstap voor bedrijven naar een cloudbusinessmodel en dat zorgt voor aanhoudende groei. De investeringen van Infor in productontwikkeling, het merk, consultancydiensten en salesforce coverage blijven hun vruchten afwerpen, zoals blijkt uit onze nieuwe salespijplijn met deals die, gestimuleerd door SaaS, op het hoogste niveau zijn in de geschiedenis van het bedrijf bij het ingaan van het vierde kwartaal.”

De verticale markten retail en gezondheidszorg presteren sterk en blijven groeien. Dit wordt ondersteund door hoge SaaS-groei in financiële diensten en door GT Nexus dat dit kwartaal – het eerste volledige kwartaal nadat GT Nexus in september 2015 werd overgenomen door Infor – de beste prestaties in SaaS-deals in zijn geschiedenis kende.

Infor kondigde in het derde kwartaal ook een investering aan van $25 miljoen in retail analytics provider Predictix. Een deel van de overeenkomst is dat Infor een reseller wordt van Predictix waarbij applicaties in de Infor-cloud gebruikt, beheerd en ondersteund worden. Predictix wordt toegevoegd aan de ontwikkeling van Infor CloudSuite Retail, een nieuwe modern suite van bedrijfsapplicaties in de cloud die zijn ontworpen voor het huidige retaillandschap.

Over Infor
Infor bouwt mooie zakelijke applicaties met de nieuwste functionaliteiten die voor bepaalde branches als een cloud-dienst worden aangeboden. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en heeft klanten in meer dan 200 landen. Voor diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, de productie- en mode-industrie, groothandel, hospitality, retail en de publieke sector, automatiseert Infor kritische processen. In de software van Infor is branchespecifieke kennis ingebouwd wat de noodzaak voor dure maatwerkaanpassingen overbodig maakt. Het hoofdkantoor van Infor staat in New York City. Dit is ook de thuisbasis van Infors interne ontwerpbureau Hook & Loop, een van de grootste creatieve bureaus in Manhattan. Zij richten zich op een gebruikerservaring die plezierig en boeiend is. Infor zet zijn applicaties voornamelijk in op de Amazon Web Services cloud en opensourceplatformen. Kijk voor meer informatie op: nl.infor.com.

Infor klanten zijn onder andere:

  •      18 van de top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  •      10 van de top 10 hightechbedrijven
  •      10 van de top 10 farmaceutische bedrijven
  •      21 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsorganisaties
  •      18 van de 20 grootste Amerikaanse steden
  •      20 van de top 20 toeleveranciers van de automobielindustrie
  •      17 van de top 20 industriële distributeurs
  •      15 van de top 20 wereldwijde retailers
  •      4 van de top 5 brouwerijen
  •      21 van de top 30 wereldwijde banken
  •      6 van de 10 grootste hotelmerken
  •      6 van de top 10 wereldwijde luxe merken

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht