Eerste Certified Relay42 Marketer in Nederland

Met de succesvolle afronding van de training van Relay42 heeft Senior consultant en data strategist, Michiel van Gaalen van Oxyma de primeur van de eerste Nederlandse Relay42 gecertificeerde Marketeer. Oxyma geeft met het behalen van deze certificering duidelijk aan dat DMP’s een belangrijke rol spelen in hun dienstverlening met Relay42 als één van de partners.
De Senior Consultant en Data Strategist van Oxyma heeft bewezen aan de certificerings- en ervaringseisen te voldoen die Relay42 stelt aan marketeers. Certified Relay42 marketeers zijn in staat om vanuit business doelstellingen usecases te bedenken en te implementeren die de brug leggen tussen gedrag op de website, CRM en online media.
Raymon de Kruijff, managing consultant Oxyma zegt hierover: “Met het behalen van deze certificering door Michiel geven we aan hoe wij investeren in omnichannel contact strategieën voor onze klanten. Het creëren van een 360 graden klantprofiel en het activeren van dit profiel over alle contactkanalen is hierbij cruciaal. We maken hierbij gebruik van DMP’s zoals Relay42 om slimme en creatieve strategieën uit te werken.”
Relay42 heeft tot doel voor haar klanten meer resultaat te behalen met digitale marketing, door te zorgen voor een persoonlijk relevante boodschap op het juiste moment en met de juiste dosering. Dit doet Relay42 met behulp van een innovatief Data Management Platform (DMP). Door de open structuur is de software te integreren op alle back- en front end systemen. Klanten kunnen met behulp van gecentraliseerde data en een directe analyse daarvan marketingboodschappen in realtime personaliseren en activeren via alle mogelijke online kanalen.
Relay42 wordt momenteel ingezet door adverteerders zoals KLM, Ziggo, Thomas Cook, BMW, Foot Locker en Nuon.’“Wat wij veel horen is dat de user interface van Relay42 relatief gebruiksvriendelijk is en dat een middag training voldoende is om wegwijs te worden in het systeem”, aldus Rene Bulthuis, Director of Client & Partner Relations bij Relay42. “Toch merkten wij dat er behoefte is aan een officieel certificeringsprogramma omdat data gedreven omnichannel marketing een wezenlijk andere aanpak vereist – van conceptualisering tot de daadwerkelijke uitvoering. Adverteerders vragen ons dan ook regelmatig om advies welke partners over voldoende expertise beschikken en hen van solide advies kunnen voorzien.
Het certificeringsprogramma zorgt voor meer transparantie omdat alle partijen onmiddellijk weten welke partners kunnen helpen bij het realiseren van hun doelstellingen.”
Het certificeringstraject voor de Relay42 Certified Marketer is gericht op het maximaliseren van het rendement uit Relay42 implementaties. De certificeringseisen bestaan onder andere uit het volgen van tag management, DMP en marketing trainingen, voldoende praktijkervaring en een afsluitend certificeringsexamen.
Michiel van Gaalen, Senior Consultant Oxyma verklaart zelf: “Ik heb zin om met de opgebouwde kennis aan de slag te gaan voor bestaande en nieuwe klanten en zichtbaar te maken welke waarde we hiermee kunnen creëren binnen contact strategieën.”
Over Oxyma
Oxyma is een marketing performance agency met kantoren in Rotterdam en Amsterdam, die sinds het jaar 2000 organisaties helpt betere klantervaringen, hogere klantwaarde en duurzaam succes te creëren door middel van slimme, data-gedreven marketingdiensten en oplossingen.
De ruim 250 betrokken marketing- en IT-professionals van Oxyma werken daartoe dagelijks intensief samen met marketeers van opdrachtgevers als BMW, KPN, NS, Ziggo, Air France-KLM, Nuon, Unilever Food Solutions, AS Watson, Vodafone en Jumbo.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.