Industry Wire

Geplaatst door CX Company

CX Company zet vol in op Europese groei

Monique Bulthuis treedt per 1 juni toe toe tot de directie van CX Company als Chief Operating Officer. Deze functie werd ingevuld door Jaap van Gent. Hij zal de rol van Chief Commercial Officer op zich nemen. Dirk Stuip is benoemd als Commercial Director Benelux.

CX Company wil de komende jaren hard groeien in Europa. De nieuwe organisatiestructuur van CX Company is nodig om deze Europese ambities te realiseren. “CX Company heeft fors geïnvesteerd in de doorontwikkeling van onze technologie. De komende jaren willen wij samen met onze internationale klanten verder groeien in Europa”, zegt ceo Dirk Jan Dokman.

Company (CX staat voor Customer Experience) helpt organisaties om het beste resultaat te halen uit hun online klantcontact en biedt advies en uitvoering bij online klantenservice, social media en live engagement. CX bedient klanten als KLM, OHRA en ANWB. CX Company is marktleider in Nederland op het gebied van virtuele assistenten (chatbots). Ruim 30 procent van bijvoorbeeld alle zorgverzekeraars werkt met de technologie van CX Company.

Monique Bulthuis is ruim 5 jaar verbonden aan CX Company. Haar meest recentste functie was directeur Nederland. “De jarenlange ervaring van Bulthuis maken haar tot de ideale kandidaat voor deze functie”, licht Dokman toe. Bulthuis wordt verantwoordelijk voor het Engagement Centre, Business Intelligence, Knowledge Management en Consultancy. Zij zal voornamelijk vanuit Maastricht werken.

Dirk Jan Dokman richtte ruim 11 jaar geleden CX Company samen met Jaap van Gent en Jeroen Brouwers op. Van Gent zal vanaf 1 juni verantwoordelijk worden voor de commerciële organisatie. Jeroen Brouwers blijft Chief Technology Officer en Paul van Dun CFO. Jaap van Gent zal zich vooral richten op het uitbreiden van de Europese commerciële organisatie en het partnernetwerk.

CX Company heeft 80 klanten over 30 landen en jaarlijks verwerkt de technologie van CX Company 100 miljoen klantinteracties. De omzet van CX bedraagt in 2015 zo’n 10 miljoen euro. CX Company heeft drie vestigingen in Nederland: Amsterdam, Rotterdam en Maastricht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht