Industry Wire

Geplaatst door Hammerfest

360° van de Singapore Airlines A350

In 2006 werd de eerste Airbus A350 aangeschaft door Singapore Airlines. Op 10 mei 2016 – 10 jaar na dato – vond de inaugurele vlucht vanaf Amsterdam naar Singapore plaats. Om dit te vieren ontwikkelde Singapore Airlines samen met creative agency Hammerfest een 360° video van het nieuwe toestel.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

De inaugurele vlucht op de route Amsterdam – Singapore was een feestelijke gebeurtenis voor zowel Singapore Airlines als de passagiers. Met de innovatieve 360° video geeft Singapore Airlines het grote publiek een kijkje achter de schermen. Zo kunnen de mensen die niet met Singapore Airlines vliegen het gloednieuwe toestel toch van dichtbij bewonderen.

Tijdens de video vertelt de vriendelijke Singapore Airlines crew over de unieke features van het toestel. Daarnaast wordt de toegevoegde waarde van Singapore Airlines benadrukt. De video wordt op Facebook en YouTube gepromoot vanuit de officiële kanalen van Singapore Airlines.

Eerdere A350 campagnes
Singapore Airlines lanceerde al twee eerdere campagnes voor de A350 samen met Hammerfest. The Ultimate A350 Challenge was een interactieve microsite waarbij de A350 features vergeleken werd met alledaagse, herkenbare feiten. De Dream Airplane of the Future campagne was een landelijke contest waarbij basisschoolleerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 uitgedaagd werden om hun eigen droomvliegtuig van de toekomst te ontwerpen.

Credits
Opdrachtgever: Singapore Airlines
Bureau: Hammerfest
Verantwoordelijke bij klant: Adrian Ee, Kian Kramer & Jorge Viola
Account Director Baba Touré
Creative Director Guy Lokhoff
Copywriter Lisanne van Schie
Regisseur: Jan Willem Schram
Video productie: Bruut.tv

Boiler plate
Hammerfest werd in 2014 opricht door Guy Lokhoff en Baba Touré. Het kantoor is gevestigd aan de Singel in Amsterdam. Hammerfest werkt voor klanten als ING, Sunweb, Jaarbeurs Utrecht, Star Alliance, Singha Beer en JETWISE. Hammerfest werd in 2016 geselecteerd in de shortlist van SAN New Kid on the Block. Lees meer op www.hammerfest.co

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht