Kidszender Nickelodeon groeit in juli naar ruim 24% marktaandeel

In juli claimt Nickelodeon opnieuw het marktleiderschap in het kids segment, de kinderzender van Viacom International Media Networks (VIMN) groeide afgelopen maand naar een marktaandeel van ruim 24%. De meest populaire programma’s onder kids waren afgelopen maand de Thundermans, Henry Danger en Nicky, Ricky, Dicky & Dawn. In totaal bereikte Nickelodeon in juli 78% van de kinderen in de leeftijd 6 tot 12 jaar.
Vakantieprogrammering
Kids kunnen deze zomer tijdens hun vakantie optimaal genieten van hun favoriete series op de zender. 11 juli trapte Nickelodeon de speciale vakantieprogrammering af met De Zomer vol Slime waarin presentatrice Anouk Maas door haar Nickelodeon collega’s werd geslimed. Deze maand staan er onder andere een speciale SpongeBob-stunt en de film trilogie Lost in the West in de programmering en start de populaire Vlaamse fictieserie Nachtwacht over tieners met bovennatuurlijke krachten.
Over Nickelodeon
Nickelodeon, onderdeel van mediabedrijf Viacom International Media Networks (VIMN), is al een aantal jaren dé zender voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Van SpongeBob Squarepants tot Dora the Explorer en zelfs Fairly Odd Parents; met inspirerende shows daagt het kinderen uit om iedere dag opnieuw hun fantasie te gebruiken. Monsters komen tot leven en eigen werelden worden gecreëerd. Naast de internationale hitprogramma’s zijn er ook steeds meer lokale producties zoals Joy & Bart en De Ludwigs. Bovendien biedt de zender veel meer dan alleen tv-programma’s: leuke evenementen als de Buitenspeeldag, Kids’ Choice Awards en de online extra’s.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.