-

Bezorgen zonder zorgen – hoe de last mile beter kan

De last mile is een terugkerende kopzorg voor retailers en merken. De klant verwacht flexibiliteit en een constant serviceniveau, ook als de aflevering door een derde partij gebeurt. Een onbeleefde chauffeur of een pakketje dat achter de oudpapierbak wordt geschoven, wordt de webshop aangerekend. Bij Reviva houden we ons daarom bezig met de vraag: hoe laat je het bezorgmoment perfect aansluiten op de klantreis.

Nederlandse consument krijgt zijn pakketten het liefst thuisbezorgd. Snelheid, informatie over het aflevermoment en de kosten zijn de belangrijkste aspecten waarop de pakketbezorger (lees: de webwinkel) wordt beoordeeld. Vaak is het hoogst haalbare voor een webwinkel die de bezorging uitbesteedt, dat de klant niets aan te merken heeft op de aflevering. Wij denken echter dat daar meer uit te halen valt: als je de last mile goed vormgeeft, leidt het tot een hogere klantretentie en klanttevredenheid. Klanten moeten ambassadeurs willen worden van je webwinkel.

Bron: The Last Mile Logistics Whitepaper, 2018 van Localz

Reviva is misschien een onbekende naam, maar bestaat al sinds 1995. We verzorgen sinds 2007 zelf het vervoer van bestellingen voor grote webwinkels met ons eigen distributienetwerk. Reviva heeft samen met haar telecomklanten al in een vroeg stadium de focus op de klantbeleving in de last mile onderkend.

Vanuit die jarenlange ervaring hebben we besloten om de dienstverlening niet alleen white label, maar ook algemeen beschikbaar te maken voor meer webwinkels in Nederland. We gaan dus de concurrentie aan met de bekende pakketvervoerders.

Met een NPS-score van boven de zestig weten we waar we het over hebben. Wij zijn een interessant alternatief voor webwinkels die iets extra’s willen doen voor hun klanten.

Wat brengen we ter tafel? Eindklanten kunnen bij ons de bezorgdag en -plaats kiezen en te allen tijde wijzigen. We geven door welke koerier de klant aan de deur mag verwachten. Vijftien minuten van tevoren belt de chauffeur dat hij onderweg is en zelfs dan is het nog mogelijk om een andere bezorglocatie op te geven. We weten namelijk hoe belangrijk first time right is. Daarom bezorgen we óók in het weekend en in de avonduren. Het vervoer is verzekerd en veilig, doordat de supply chain gesloten is.

We denken graag met je mee. Reviva biedt een breed scala aan dienstverlening, zowel gericht op het bedienen van consumenten als zakelijke eindgebruikers. Denk hierbij aan het omruilen van apparatuur en ontzorging voor zakelijke afnemers bij het uitrollen en installeren van hardware.

Of je nu luxeproducten van een paar honderd euro verstuurt of een bos bloemen waar je tot aan de voordeur een goede klantbeleving mee wilt bieden, wij kunnen je erbij helpen. Meer weten? Ga naar www.reviva.nl

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond