Deel dit artikel
-

Emerce eDay: beoordelingen onmisbaar voor Bugaboo

Bugaboo is een succesvolle Nederlandse fabrikant van kinderwagens die zijn internationale doorbraak te danken heeft aan de populaire Amerikaanse tv-serie Sex And The City, waar de wagen een paar seconden in beeld verscheen. Film- en popsterren wilden vervolgens allemaal een stijlvolle Bugaboo voor hun kleintje: van Madonna tot de Beckhammetjes.

De wagens worden vooral verkocht in fysieke winkels, maar het bedrijf heeft e-commerce van meet af aan serieus genomen. “De grote uitdaging voor ons is dat ouders kinderwagens willen uitproberen,” zegt Thomas Stegelmann van Bugaboo op Emerce eDay (bekijk sessie hier). “Het product leent zich als zodanig niet echt voor online verkoop.”

Het viel Bugaboo op dat kersverse ouders vooral de zondag gebruiken om zich te oriënteren. “Dat is de dag waarop ons bezoekersverkeer week na week piekt”. Een aantal jaren geleden ging Bugaboo zich verdiepen in de klantreis. “Ouders vragen vrienden welke kinderwagen ze moeten kopen. Die ervaring wilden we online ook aanbieden.”

Het bedrijf ging samenwerken met Bazaarvoice, gespecialiseerd in beoordelingen. Onder elk product, reservedelen uitgezonderd, kunnen consumenten hun mening delen.

Bugaboo heeft inmiddels internationaal zo’n 7000 beoordelingen verzameld, niet alleen op zijn eigen site, maar ook via partners als wehkamp, waarbij negatieve reacties niet worden verwijderd. Stegelmann: “We proberen van de kritiek te leren.”

Belangrijk is volgens Stegemann dat beoordelingen daadwerkelijk leiden tot conversie. Een positieve beoordeling kan zelfs resulteren in een 10 procent hogere verkoop. “Voor ons is dit middel onmisbaar geworden.”

Emerce eDay is dit jaar gratis en wordt overwegend online gehouden. De huidige vorm van eDay is een geheel van videopresentaties, fora, interviews en reportages. Emerce noemt dat een Collectie. De opnames blijven voor langere duur te bekijken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond