Agenda

Geplaatst door: Emerce

Masterclass Omnichannel Retail

Datum
28 mei 2024
Plaats
Online classroom
Locatie
Online classroom
E-mailadres
academy@emerce.nl
Phone
-
Organisatie
Emerce

Een post op social media, een product op een marketplace en een advertentie in een bushokje: je (potentiële) klant kan je overal, en op elk moment tegenkomen. Klantreizen worden steeds meer omnichannel. Hoe zorg je dat je op de juiste momenten met de juiste touchpoints aanwezig bent zodat je klantreis vlekkeloos verloopt? Waar moet je op letten als je een goede concurrentiepositie wilt behouden of creëren? Voor het behalen van je doelen is werken vanuit een strategie essentieel!

  • Van denken vanuit één kanaal, naar omnichannel-denken.
  • Veelzijdige kanalen: hoe een saleskanaal ook als marketingkanaal kan optreden en visa versa.
  • Waarom omnichannel-denken meer is dan een verkoop aanpak.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor online marketeers, e-commerce-, product-, category managers, retailers, store managers, (online) ondernemers en startups. Kortom: iedereen die online verkoopt, met of zonder offline retail tak.

Omschrijving

In deze masterclass gaan we aan de slag met omnichannel retail. Wat bedoelen we eigenlijk met die term en wat is dan het verschil met multichannel retail en unified commerce? Hoe werken long-tail, marketplaces en andere modellen precies, en hoe kun je ze gebruiken in je klantreis? Wat kun je doen om traffic en conversie te verhogen?

We gaan ook praktisch aan de slag. Welke stappen kun je concreet zetten? Van het bepalen van je omnichannel merk en product-markt-combinatie ,  je omnichannel marketing- en sales doelstellingen tot aan je omnichannel support in je organisatie, het komt allemaal voorbij. Maak keuzes die passen bij je merk en businessmodel.

Deel dit bericht