Brent Meulenberg
  • Brent Meulenberg

  • 5 artikelen
  • 160.389 views
  • 11 reacties

Brent Meulenberg

Werkt bij
Traffic Builders | Online Marketing Intelligence
Functie
SEO Consultant
Twitter
@BrentMeulenberg
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/brentmeule...

Allround SEO consultant met een specialisatie in Local SEO. Vindt het leuk om met de klant mee te denken en zijn/haar business te laten groeien. Zijn ervaring als online marketeer helpt hem daarbij om ook andere aspecten van online marketing niet uit het oog te verliezen. Houdt ondanks zijn liefde voor voetbal, zaalvoetbal, wielrennen, American football, triathlon, golf en tennis genoeg tijd over om SEO-blogs te verslinden. Is de tafeltenniskampioen van Traffic Builders!

Artikelen van Brent Meulenberg

  • 23 december 2016 16:00

Rich snippets, SEO en structured data: wat zijn het en wat kan ik er mee?

SEO gaat niet alleen over keywords, links en autoriteit. Techniek is ook een belangrijk onderdeel. Een stukje techniek dat ik hier ga behandelen is structured data. Hiermee kan je rijkere zoekresultaten (rich cards) genereren wat weer voor een hogere ctr kan zorgen. Zie het dus als het aanpassen van de meta description, maar dan veel […]

  • 22 januari 2016 13:00

Nieuwe website bouwen? Zo verlaag je de kosten

Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

  • 9 juli 2015 15:00

Google Maps fails: over kakkerlakken, NSA hacken en zeiken op Apple

Dat Google Maps niet perfect is, weet je wellicht al. Iedereen die aan local SEO doet, heeft weleens frustraties over Google Maps gehad. De afgelopen weken is er vooral veel te doen geweest rondom gênante ‘Google Maps fails’ die zijn opgetreden. Zo was er het Android-logo die op het Apple logo plaste en leidden zoekvragen als ‘nigger house’ (wie typt die query eigenlijk in?) en ‘kakkerlakken’ in Maps naar respectievelijk het Witte Huis en De Kuip. Aan mij als local SEO’er en Feyenoord-fan om uit te leggen hoe dit kan gebeuren, te bespreken wat Google ertegen doet/gedaan heeft en in te gaan op wat jij hiervan kunt leren voor je local SEO-activiteiten.

  • 29 oktober 2014 11:48

Penguin 3.0: een update over een update

Penguin 3.0 is afgelopen vrijdag 17 oktober uitgerold. Dit is een update (eigenlijk ‘refresh’) van het Google algoritme Penguin., dat in het voorjaar van 2012 voor het eerst geïmplementeerd werd om met name spam-links tegen te gaan. Zoals te verwachten was, laaide de discussie in verschillende SEO-blogs en -fora op. Intussen is er meer bekend over de gevolgen van de update.