Vraag naar tablets verviervoudigd
Webwinkels zien internationaal de groei naar tabletcomputers exploderen. Vergeleken met vorig jaar steeg de vraag met 394 procent.
Webwinkels zien internationaal de groei naar tabletcomputers exploderen. Vergeleken met vorig jaar steeg de vraag met 394 procent.
LED-tv’s zijn de snelstgroeiende categorie in de mondiale e-commerce. Maar kort daarop volgen onverwachte categorieën als koelkasten, fornuizen en ovens.
Het web zal de komende tien jaar enkel groeien als afzetkanaal voor winkeliers. Daarbij maakt het niet uit of we kampen met lichte economische tegenwind of een recessie.
Niet affiliates, zoekmachines of koopjessites gaan belangstellende klanten bij webshops aanbrengen, maar fabrikanten. Producenten in Europa gaan webwinkeliers helpen om meer bezoek naar hun winkels te krijgen.
Consumenten wenden zich steeds vaker tot het web om ook traditionele witgoedartikelen te kopen. De snelst groeiende categorie is Fornuizen & Ovens, maar ook koelkasten gaan als warme broodjes over de toonbanken.
Icecat en Kieskeurig.nl gaan samenwerken om de productinformatie op de vergelijkingssite te verbeteren. Hiertoe neemt Icecat de Content Pro-dienst van Kieskeurig over en wordt tegelijk hofleverancier van informatie over IT-items en consumentenelektronica.
Philips toont zich niet transparant over de plannen met zijn eigen webwinkels, maar het blijkt dat de multinational met handel via derde online shops aanzienlijk groeide afgelopen jaar. Consumenten toonden afgelopen jaar 64 procent meer interesse voor producten van Philips bij webwinkels.
Fysieke elektronicaketens in Europa en Amerika doen internet er niet langer bij, maar zetten het fundamenteel in als volwassen verkoopkanaal. Consumenten kopen niet enkel computers en telefoons, maar ook koelkasten, fornuizen en doe het zelf-apparatuur via het web.
Imerge, eigenaar van onder meer internetbedrijf ICEcat, heeft het failliete Vivendo overgenomen. De activa van de ontwikkelaar van webshops zijn overgenomen, er is sprake van een doorstart.
ICEcat, uitgever van gestandaardiseerde productbeschrijvingen, legt de focus op een open model. Een deel van het systeem is gratis toegankelijk voor resellers die datasheets uit de technologiecatalogus willen gebruiken. “Dit verdienmodel is beter dan dat van de betaalde en volledige versie”, aldus Otto van Bentum, salesmanager bij ICEcat.