Meer Artikelen

‘RTL wil meer advertenties tonen bij online content’

Het huidige verdienmodel, waar voor een volle serie of aflevering vooraf een enkele advertentie wordt getoond, is eindig, zo laat Arno Otto, directeur digitale media bij RTL, weten. In de toekomst zal er online meer en meer gewerkt worden met korte zogenoemde snackcontent en langere content waarbij de kijker meerdere malen wordt onderbroken voor een reclamepauze.

Televisieaanbieder Glashart Media vergroot digitale content dankzij RTL-deal

Glashart Media, een radio- en televisieaanbieder die een brug slaat tussen content- en serviceproviders, breidt het interactieve tv-pakket uit met twee digitale kanalen van RTL: RTL Crime en RTL Lounge.

Storm en regen helpen RTL’s Buienradar aan recordaantal bezoekers

De regenachtige maand juni heeft de weersite Buienradar een nieuw record aan bezoekers opgeleverd. Met 7,3 miljoen unieke bezoekers wist de site in juni naar de eerste plek in de STIR-lijst te klimmen.

RTL Nederland lijft Buienradar in

RTL Nederland heeft de weersite Buienradar overgenomen. Hiermee groeit, volgens RTL Nederland, het digitale bereik met maar liefst 50 procent.

Hyves TV breidt uit met content van RTL

Het televisieplatform Hyves TV heeft de content uitgebreid met korte filmpjes van RTL Nederland. Content van SBSBroadcasting en de Nederlandse Publieke Omroep moet nog volgen. Ook live-uitzendingen op het sociale netwerk staan in de planning.

RTL lanceert mobiele provider voor vrouwen

Maandag brengen Vodafone en RTL de nieuwe mobiele provider Sizz op de markt met vrouwen als primaire doelgroep. “Een erg relevant maar slecht bediend segment”, zegt Vodafone-baas Jens Schulte-Bockum. Abonnees krijgen een helder aanbod en gratis exclusief toegang tot RTL-video, bijvoorbeeld GTST voor de uitzending begonnen is.