Meer Artikelen

e.day 2006: Inspiratie tot Spinawards (video)

Winnaars van Gouden SpinAwards van de afgelopen jaren laten in ultrakorte presentaties zien waardoor zij nu geïnspireerd raken. Dat kan werk van alle tijden en uit alle landen zijn, als het maar geen eigen werk is. Wat heeft die olifant nu toch met internet te maken?

Unilever beste interactieve adverteerder

Unilever heeft gisteravond bij de uitreiking van de SpinAwards de prijs voor beste interactieve adverteerder gewonnen en stoot daarmee Heineken van de troon. Lemz sleepte de prijs voor beste interactieve bureau in de wacht. De SpinAwards zijn de jaarlijkse prijzen voor interactieve communicatie.

Premium

32 nominaties SpinAwards

Voor de SpinAwards, de jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie, werden dit jaar 315 werkstukken ingezonden. Van de 32 nominaties zijn er drie voor Heineken. De Postbank en Nokia hebben elk twee nominaties. Bij de bureaus leidt Euro RSCG 4D met 4 nominaties. Qi, Media Republic en Lost Boys zijn ieder goed voor drie nominaties.

‘Toenemende interesse van marketeers in weblogs’

Het populairste interactieve instrument onder marketeers is de eigen website. Dit blijkt uit de SpinAwards Interactieve Marketing Monitor 2005, een onderzoek naar interactieve trends onder marketeers. De helft van de respondenten vindt interactieve TV een interessante ontwikkeling. Bijna tweederde vindt de opkomst van weblogs een interessante ontwikkeling.

Heineken en Qi grote winnaars SpinAwards

Heineken en zijn online reclamebureau Qi zijn de grote winnaars van de SpinAwards, de prijs voor meest creatieve online reclame in Nederland. Ze werden tweemaal met goud en zilver bekroond, bovendien werd Heineken door het publiek verkozen tot beste online adverteerder.

37 procent meer inzendingen SpinAwards

Het aantal inzendingen voor de online reclameprijs SpinAwards is dit jaar met 37 procent gestegen. Na het sluiten van de inzendtermijn stond de teller op 242 inzendingen. De animo voor een prijs binnen 'vrije interactieve concept' en 'beste mobiele concept' steeg het sterkst.