Unilever beste interactieve adverteerder

Unilever heeft gisteravond bij de uitreiking van de SpinAwards de prijs voor beste interactieve adverteerder gewonnen en stoot daarmee Heineken van de troon. Lemz sleepte de prijs voor beste interactieve bureau in de wacht. De SpinAwards zijn de jaarlijkse prijzen voor interactieve communicatie.
"Unilever laat zien dat ook de grote opdrachtgevers steeds beter de weg naar interactieve media weten te vinden," zei de jury over de prijs voor Unilever. "Lef is niet alleen te vinden onder bierbrouwers." De afgelopen jaren won Heineken telkens de prijs voor beste interactieve adverteerder, met één uitzondering: in 2004 werd Unilever verkozen tot beste online adverteerder.
De jury zei verder over de toekenning van de prijs aan Unilever: "Dit jaar wint een traditionele organisatie met traditionele merken de prijs voor Beste Interactieve Adverteerder. Met Axe en de Omo Buitenspeel Bond geeft Unilever het goede voorbeeld. De SpinAwards hoopt dat ook andere opdrachtgevers geïnspireerd raken door Unilever."
Unilever won overigens één SpinAward voor een ingezonden campagne, namelijk een zilveren SpinAward voor de Omo Buitenspeel Bond. Andere adverteerders die in de prijzen vielen waren Douwe Egberts, Volvo, ABN Amro, Centraal Beheer Achmea, Heineken en Red Bull.
Strenge jury
Tijdens de uitreiking in Amsterdam waren gisteren zo'n 500 mensen aanwezig; het feest na de uitreiking trok zo'n tweeduizend mensen.
Volgens Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards, was de jury, net als andere jaren, streng. Er zouden maximaal 21 SpinAwards kunnen worden uitgereikt, verdeeld over zeven categorieën. In totaal werden 15 Awards toegekend. In totaal waren er dit jaar meer dan 300 inzendingen.
Alleen in de categorie Beste Crossmedia Campagne werden drie Awards uitgereikt. De inzendingen in de categorie Beste Interactieve Televisieconcept waren dit jaar van de minste kwaliteit. In die categorie werd één award (een zilveren) uitgereikt. De categorie voor mobiele concepten kende ook slechts één winaar, maar wel één die een gouden award in de wacht sleepte (HotSMS/Red Bull).
Lemz
Lemz won van de interactieve bureaus de meeste SpinAwards. Naast de prijs voor beste interactieve bureau, ontving Lemz een Gouden SpinAward voor de Douwe Egberts Burendag en een Zilveren SpinAward voor de Omo Buitenspeel Bond.
De jury zei over Lemz: "Vrijwel alle succesvolle concepten op internet gaan over de communicatie tussen mensen onderling. Lemz gebruikt deze eigenschap van het internet optimaal in al haar concepten en laat merken niet domineren maar sociaal faciliteren."
Een goed voorbeeld van dit sociaal faciliteren is de Douwe Egberts Burendag, dat een Gouden Spinaward won in de categorie Beste Crossmedia Campagne.
Overzicht winnaars SpinAwards
Beste crossmedia campagne (3)
Goud
Douwe Egberts Burendag (LEMZ/Douwe Egberts)
Zilver
Omo Buitenspeel Bond (LEMZ/Unilever)
Zilver
Wakker Worden met Valerio (TMF/TMF)
Beste website concept (2)
Goud
Feel Volvo C70 (Euro RSCG 4D/Volvo)
Zilver
Skoeps (Skoeps/Skoeps)
Beste online campagne (2)
Goud
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet (ACHTUNG!/SIRE)
Zilver
Nationale Hypotheek Quiz (.bone/ABN Amro)
Beste mobiele concept (1)
Goud
Red Bull Flugtag (HotSMS/Red Bull)
Beste gaming concept (2)
Goud
Apenkooi.com (Apenkooi/Sense Studios & Apenkooi)
Zilver
Calucci the Game (Tribal DDB/Centraal Beheer Achmea)
Beste Interactieve Televisieconcept (1)
Zilver
Wakker Worden met Valerio (TMF/TMF)
Beste Innovatieve Concept (2)
Goud
Skypecast met Johan (Qi/Heineken)
Zilver
Nationale Hypotheek Quiz (.bone/ABN Amro)
Beste interactieve adverteerder
Goud
Unilever
Beste interactieve bureau
Goud
Lemz
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Anouk
Leuke beelden van de uitreiking van de SpinAwards gisterenavond in de Passenger Terminal in Amsterdam gezien op: http://www.skoeps.nl/index.php?module=Skoeps&func=show&id=9567