Meer Artikelen

Golden Bytes in mobiele muziekherkenning

Golden Bytes heeft Music DNA gelanceerd, een mobiele service voor muziekherkenning. “Altijd en overal, waar je muziek hoort, direct kunnen weten wat de titel van het liedje is, wie de artiest is en van welk album het liedje afkomstig is? Dat kan met Music DNA, de eerste mobiele service voor muziekherkenning in Nederland,” zo stelt Golden Bytes.

Veronica samen met Keeno in dvd-verhuur

Veronica Digitaal en online dvd-verhuurder Keeno gaan samen dvd's verhuren via de Veronica website. Gebaseerd op de zeer uitgebreide filmcontent op de Veronica site (recensies, acteurs en regisseursinformatie) is er bij de films door Keeno een verhuur-button toegevoegd.

Premium

Veronica Digitaal verliest tweede bestuurder

Ook commercieel manager Chi Lueng Chiu is weg bij Veronica Digitaal. In oktober stapte directeur Joppe van der Reijden op, omdat hij zich niet kon vinden in het beleid van het Veronica-bestuur. Bij Chiu is dat niet het geval, zegt hij zelf. Wel maakte het vertrek van Van der Reijden zijn eigen vertrek makkelijker.

Premium

Veronica en IDG schrappen Favoriet.nl

Het eerste slachtoffer in de startpagina-race is gevallen. Favoriet.nl , een intiatief van Veronica en IDG, stopt ermee. Veronica heeft de samenwerking opgezegd, IDG ziet geen mogelijkheid de site zelf in de lucht te houden. Onder de filiaalhouders rommelde het al enige tijd. Enkelen hadden hun pagina al gesloten uit onvrede met de gang van zaken.

IP: ‘Meer bezoek en inkomsten uit Big Brother II’

De site van het televisieprogramma Big Brother heeft op de eerste dag van uitzending twee miljoen pageviews opgeleverd. De CPM-prijs is dit jaar verhoogd tot 50 gulden en bedrijven kunnen ook adverteren via SMS of product placement. Omdat het Veronica-programma beter wordt bekeken en adverteerders minder terughoudend reageren dan bij de eerste editie vorig jaar, verwacht advertentieverkoper IP een stijging in de inkomsten uit online advertising.