Had ik de app maar gecheckt…
Omschrijving
PINK heeft een campagne ontwikkeld voor Buienradar om de naamsbekendheid in Vlaanderen te vergroten en het gebruik van de Buienradar-app te stimuleren. De campagne speelt in op de invloed van het weer op het dagelijks leven, terwijl het ook vaak verstorend werkt. Centraal staat de actuele en herkenbare relevantie. Voor elk seizoen zijn visuele uitingen gemaakt met modellen die niet passend gekleed zijn voor het weer. Iedere visuele uiting bevat specifieke codes, zodat de juiste afbeelding verschijnt bij de juiste weersomstandigheden. Daarnaast is er een zesde variant waarin de modellen wel passend gekleed zijn met een glimlach en een grote telefoon die de Buienradar-app toont. Deze advertentie past zich aan op basis van het weer, de temperatuur, het seizoen, de locatie en de context.
Doel
Buienradar wil met deze campagne een sterkere positie in de Vlaamse markt veroveren en een toename in het gebruik van hun app realiseren. Het doel is om de relevantie en herkenbaarheid van Buienradar te vergroten door gebruik te maken van actuele weersomstandigheden. De campagne is ontworpen om automatisch mee te veranderen met het weer, wat zowel efficiënt als effectief is in het bereiken van de doelgroep met relevante content.
Resultaat
Deze aanpak heeft de zichtbaarheid en het gebruik van Buienradar in Vlaanderen versterkt. Door seizoensgebonden weerpatronen te visualiseren op een manier die aansluit bij de dagelijkse realiteit, heeft de campagne gezorgd voor een grotere betrokkenheid en een betere herkenning van de Buienradar-app. Door het bieden van actuele en weersafhankelijke content kan Buienradar zich nu sterker positioneren in de Vlaamse markt, met een verhoogd gebruik van de app als gevolg.
Deze case is ingezonden door PINK in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over PINK hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond