-

Data- en technologie- gedreven marketing

Door slimme inzet van technologie, data en marketing kunnen we concrete resultaten realiseren voor onze klanten”, zegt Lennert de Rijk, CEO Benelux & Nordics van Artefact, met wereldwijd duizend consultants in negen- tien landen, van wie veertig in Nederland. Het bureau werkt onder meer voor Belvilla, GrandVision, Center Parcs, Lidl, AccorHotels en Groupe SEB, bekend van merken als Tefal en Moulinex. De Rijk: “Marketingcampagnes krijgen meerwaarde als ze datagedreven en klantspecifiek zijn. Naast verzamelen en modelleren betekent dit dat je data gebruikt voor voorspellende analyses. Dat maakt het heel krachtig.” Arnold Struik, Managing Partner Data & Consulting Benelux, beaamt dat. “Voor een supermarktketen hebben we, als een van de eerste, begin 2018 de voicetechnologie van Google toegepast bij de ontwikkeling van een slim, voorspellend en spraakgestuurd boodschappenlijstje.”

CLOUD ALS ACCELERATOR

Een ander pluspunt is dat Artefact de volledige Google Stack gecertificeerd aanbiedt, vervolgt De Rijk. “Wij zijn reseller van Google Marketing Platform én Premier Partner voor Google Cloud. Geen enkel ander bureau doet dat op dit moment in Nederland.” Cloud is een echte accelerator voor elke marketing-, AI- en datastrategie, weet hij. “Je kunt zo veel makkelijker data exploiteren langs alle dimensies.” Struik benadrukt dat Artefact zelf agnostisch is en overweg kan met elke technologie. “Het maakt ons niet uit welk systeem klanten gebruiken. We zijn ook gecertificeerd voor alle andere bekende stacks. Als een project daarom vraagt, dan passen we ons aan.”

STRATEGIE EN UITVOERING

Uniek aan Artefact is verder dat het naast digital marketing als Display, SEO, Paid en Amazon Advertising adviseert over digitale strategie en dataconsultancy aanbiedt, zegt De Rijk. “Dat is een waardevolle asset in onze ‘one stop shop’-oplossing voor klanten. Van strategisch advies, via de opzet van de data- infrastructuur tot de opzet van de marketingcampagnes: we kunnen het allemaal.” Struik: “Heel veel klanten weten dat slim inzetten van data essentieel is voor hun digitale transformatie. En dat het een van de sleutels is om toekomstige businessmodellen op te zetten of een betere klantervaring te realiseren. Onze businessconsultants, data scientists en data engineers helpen, samen met de marketeers, onze klanten om te accelereren.” De Rijk: “We zijn heel sterk als digital agency en bewijzen daarnaast dat we onze klanten verder kunnen helpen met hun hele digitale ecosysteem.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond