-

Mailmeisters: E-mailmarketing

Met minimale investering maximaal rendement uit klantdata halen: daarmee onderscheidt mailmeisters zich als specialist in e-mailmarketing en marketing automation in het digitale marketinglandschap.

Mailmeisters kiest bewust voor één specialisme: e-mailmarketing. “Onze focus is onze kracht”, zegt oprichter en eigenaar Jan den Bakker. Inderdaad groeit het bedrijf sinds de oprichting drie jaar geleden nog steeds. Het wordt om de haverklap bekroond met prestigieuze awards in de marketingbranche. Het weet klanten als Mr. Marvis, Stoov en EasyToys aan zich te binden. En de sfeer is er goed: mailmeisters scoort uitzonderlijk hoog (96%) in medewerkerstevredenheid.

Wat eenvoudig lijkt – iedereen kan toch een mailtje versturen? – blijkt een complexe mix van techniek en creativiteit. “Een goede deliverability is essentieel: hoe goed je e-mail ook is, als deze niet aankomt bij de ontvanger, heb je er niets aan. Je moet commercieel inzicht hebben en de juiste mail naar de juiste personen sturen. En je mail personaliseren, zodat elke ontvanger een aansprekend bericht krijgt, met de juiste onderwerpregel en tekst”, aldus Den Bakker. “Wij zien vaak klantenbestanden waar nauwelijks iets mee wordt gedaan. Als wij daarmee aan de slag gaan, halen we er binnen een maand al veel uit.” Het rendement is hoog, temeer daar e-mailmarketing relatief goedkoop is. “Andere kanalen worden steeds duurder. E-mail versturen kost vrij weinig, ook al gaat het om miljoenen berichten.”

Mailmeisters zorgt via nauwkeurig ingerichte ‘customer journeys’ dat klanten alleen relevante berichten ontvangen. Uiteraard in nauwe samenwerking met opdrachtgevers. “Die kennen hun klanten tenslotte het best.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond