-

‘In samenwerking met onze retailers verhogen we de conversie en shopervaring’

De Zweedse fintech Klarna groeide uit tot marktleider door een groeimotor te zijn voor retailers wereldwijd. Een extreme klantgerichtheid en gebruiksvriendelijkheid transformeerden de betaaloplossing tot een ware shopbeleving.

Een betaaloplossing kan ook hip en happening zijn, bewijst Klarna. Consumenten betalen na levering en enkel voor wat ze houden. Ook voor de retailers neemt Klarna het risico van de transactie op zich. De Zweedse fintech heeft rond de check-out een nieuwe wereld gecreëerd om ‘shoppen’ zowel voor de consument als de retailer leuker te maken. De roze huisstijl in combinatie met de vele innovaties vatten de bedrijfscultuur goed samen, aldus Wilko Klaassen, directeur Klarna Nederland, België en Frankrijk. Klarna is Europa’s hoogst gewaardeerde private fintechbedrijf. In Europa en ook in Nederland is het marktleider voor online betalen en bij de rating in de Emerce 100 stijgt het bedrijf opnieuw. Klarna is actief op 17 markten en bedient zo’n 90 miljoen actieve gebruikers. Het werkt samen met 250.000 webwinkels.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!