Koopgedrag voorspellen
Voorspel klantgedrag, zet gerichtere campagnes in en bespaar advertentiekosten met de nieuwe feature Predictive AI van het customer data platform Spotler Activate.
Veel bedrijven steken veel geld in het aantrekken van nieuwe klanten, maar vergeten bestaande klanten optimaal te benaderen. Met het customer data platform (CDP) Spotler Activate verzamel je data uit verschillende bronnen, zoals bestelhistorie, websitegedrag en e-mailinteracties, waarmee een 360°-klantprofiel wordt gecreëerd.
Predictive AI is een techniek van Spotler Activate, die herhaalaankopen kan voorspellen en waarmee marketingbudget effectiever kan worden ingezet. Dit is ontwikkeld voor e-commercebedrijven, retail- en travelorganisaties met een jaarlijkse omzet vanaf 1 miljoen euro. “Bedrijven kunnen hiermee tot en met 98% zekerheid voorspellen of een bezoeker een herhaalaankoop gaat doen en hoeveel deze waarschijnlijk zal besteden”, zegt Partnership Director Niels den Daas.
Met de gegevens die worden verzameld in het CDP voorspel je met Predictive AI niet alleen of een klant opnieuw iets gaat kopen, maar ook welk marketingkanaal het meest effectief is voor die klant. Zo kunnen bedrijven loyale klanten bijvoorbeeld via WhatsApp benaderen, Google Ads gebruiken voor potentiële kopers en e-mailcampagnes inzetten voor herhaalaankopen. Door te personaliseren met Predictive AI besparen bedrijven niet alleen geld, maar krijgen klanten ook relevantere content. Business Unit Director Glenn van Dam: “Een vaste klant wil anders worden benaderd dan een nieuwe klant. Dat kan, als je weet wat het koopgedrag is van de klant.” Bespaar geld en verhoog je conversie bij bestaande klanten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond