-

De toekomst van e-fulfillment

Er staat veel te gebeuren in e-fulfillment, in de vorm van drones, same-day delivery, 3D-printing, click & collect en Big Data. “Innovaties die worden ingezet moet je niet overschatten, maar op de lange termijn moet je ze ook niet onderschatten”, vertelt Jeroen Dekker van Active Ants.

Drones? “Dat is ooit begonnen door Domino’s Pizza en het filmpje ging viral, later volgden Amazone en DHL. Maar ik zie nog niet op korte termijn dat consumentengoederen met een drone bezorgd gaan worden. Wie weet als de wet- en regelgeving meewerkt en als de kosten naar beneden gaan, dan wordt misschien die Louis Vuitton tas van 8000 euro ooit bij jou thuisbezorgd met een drone. Dat zie ik nog wel gebeuren”, schetst Dekker.

Pick-up points zullen groeien

Pick-up points zijn dichter bij huis: “Die winnen aan populariteit en terecht. Dat heeft een aantal redenen. Ten eerste: retailers met clicks en bricks zetten heel erg in op pick-up points, omdat het veel goedkoper is. Voor de klant is het makkelijk omdat hij niet altijd thuis hoeft te zijn. Kijk je naar Engeland, dat toch een beetje voorop loopt in de e-tail, dan zie je dat pick-up points voor 70 á 80 procent gebruikt worden. Daar zie ik in Nederland nu de voornaamste groei. Je hebt ook weer een contactmoment met de consument, een cross-sell moment, en je kan ook je retourenstroom weer via dat pick-up point organiseren”, legt Dekker uit.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond