0
1.3k
Channel: Tech

Headless CMS: vindt de juiste oplossing voor je organisatie

Headless contentmanagementsystemen (CMS) zijn in opkomst. Ze bieden snelheid, flexibiliteit en vele mogelijkheden voor contentdistributie. Deze whitepaper beschrijft de belangrijkste voor- en nadelen van een headless CMS en biedt handvatten en praktische tips voor het selecteren van een systeem:

  • Het integreren van een headless CMS in je huidige IT-architectuur.
  • Drie headless benaderingen en de bijbehorende functionaliteiten.
  • Twee scenarios waar een headless benadering het beste tot zijn recht komt.
De voordelen van een headless CMS

Headless zorgt ervoor dat je content opslaat in platte tekst, hierdoor is het direct klaar voor gebruik in elke context. Gebruik inhoud voor meerdere distributiekanalen zowel online als offline. Daarnaast beschrijft de whitepaper de negen belangrijkste voordelen van een headless CMS, waaronder:

  • Toekomstproof: een headless CMS kan zowel omnichannel als multichannel werken.
  • Intregreert makkelijk met CRM-en e-commerce systemen.
  • Een headless CMS is een cloud-based oplossing.

Daarnaast wordt er ingegaan op een aantal nadelen van een headless benadering. Wellicht één van de grootste nadelen is dat marketeers niet meer in staat zijn om een pagina layout te creëren zonder hulp van een developer. Lees in de whitepaper wat de andere nadelen zijn.

Typen headless benaderingen

Een headless benadering is zeer geschikt voor IT-projecten waarbij het snel implementeren van een nieuw systeem de belangrijkste prioriteit heeft. Welke benadering past het beste bij je bedrijf? De whitepaper beschrijft twee typen headless CMS:  een enterprise CMS en hybrid CMS.

Een enterprise CMS versus een hybrid CMS

Een enterprise headless CMS wordt vaak gebruikt door grote organisatie met complexe bedrijfsomgeving. Een belangrijk voordelen van een enterprise CMS is dat het je de mogelijkheid biedt om je organisatieprocessen in te regelen via simpele workflows in het systeem zelf. Lees in de whitepaper wat de andere voordelen van een enterprise benadering zijn.

Een hybrid CMS is een combinatie van een traditioneel -en headless CMS. . Door de gebruiksvriendelijke WYSIWYG interface is het voor marketeers makkelijker om webpagina’s te ontwikkelen voor hun campagnes. Lees in de whitepaper welke andere voordelen welk type CMS je kan bieden.

 

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Rasmus Skjoldan