0
4.7k
Channel: Financials

Trendrapport: digitale trends voor financiële dienstverleners in 2021

In 2020 stonden veel branches door de coronacrisis voor bijzondere uitdagingen. Ook de financiële sector werd niet overgeslagen. De financiële dienstverlening zoals we die gewend zijn, werd geconfronteerd met een verstoring. Anno 2021 kijken we vooruit, naar economisch herstel, nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen.

In dit trendrapport lees je alles over de drie grootste drempels waar financiële dienstverleners komend jaar overheen moeten. Dat zijn uitdagingen in de sector, veranderingen in regelgeving en de toename van consumenteneisen.

Ook bespreken we 6 trends in de financiële sector, die kunnen helpen om voorbereid te beginnen aan het veelbelovende economisch herstel. 

Trends die o.a. besproken worden

  • Traditionele spelers moeten de groei van Fintechs kunnen bijbenen, bijvoorbeeld door deze te kopen of aan te haken als partner. 
  • Inclusievere dienstverlening wordt belangrijker. Self-service wordt toegankelijker voor alle klanten, ongeacht achtergrond, sociale klasse of locatie. 
  • Cyberaanvallen nemen toe, daarom is het noodzaak om cybersecurity prioriteit te geven. 
  • Real-time inzichten worden vaker gebruikt, bijvoorbeeld om leningen te kunnen herzien in het nieuwe economische landschap na de corona crisis. 

Na het lezen van dit rapport ben je voorbereid om in te kunnen spelen op de verschuiving naar online binnen de financiële dienstverlening. Je kunt je klantenbestand uitbreiden door te leren omgaan met de complexiteit die bij deze verschuiving komt kijken. Ook weet je wat een toegankelijke, geoptimaliseerde, betrokken digitale ervaring betekent voor jouw klanten.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie