Deel dit artikel
-

24i Media verkocht voor 21 miljoen euro

Het Nederlandse 24i Media, maker van tv- en OTT-applicaties en UX/UI-oplossingen, komt in Engelse handen. Technologiebedrijf Amino Communications legt 21,4 miljoen euro op tafel voor 87 procent van de aandelen.

Met de overname wil Amino Communications zijn portfolio producten en diensten verbreden. Daarnaast krijgt het meer kennis en capaciteit in zijn ontwikkelteam.

Martijn van Horssen, de CEO van 24i Media, stelt: “De tv- en videomarkt ondergaat snelle veranderingen, maar niet alle spelers zijn op hetzelfde niveau qua overgang van broadcast en hardware naar streaming en cloud-gebaseerde videoplatforms. Het is ons strategische doel om alle telecombedrijven en kabelaanbieders van passende oplossingen te voorzien in alle stadia van verandering. Door de overname van 24i Media en de producten, diensten en mensen kunnen we sneller nieuwe videodiensten ontwikkelen en aanbieden.”

Het Nederlandse bedrijf wordt bij de transactie gewaardeerd op 27,5 miljoen euro. De overnamesom van 21,4 miljoen wordt voor zestien miljoen in contanten voldaan. Na afronding van de transactie hebben de oprichters van 241 Media nog acht procent van de aandelen. Die mogen ze vanaf 15 juli 2021 verkopen.

Amino uit Cambridge levert technologie voor IPTV, recentelijk bijvoorbeeld nog aan Caiway/Delta en afgelopen najaar T-Mobile in Nederland. Het bedrijf realiseerde in de eerste zes maanden van 2019 een omzet van 34,6 miljoen dollar (-16%) en een winst voor belasting van 2,5 miljoen dollar. Dat was in de lijn der verwachting, aan het einde van een ‘transformatieprogramma’.

Foto: Morgan (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond